חדשות בארץ

גנץ: "נסראללה – הבעיה הגדולה ביותר של לבנון"

בדברים שנשא בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון, אמר שר הביטחון גנץ כי ישראל פועלת מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמקומות נוספים באזור "בכל מיני שיטות". יו"ר הוועדה, צבי האוזר, קרא לגנץ ולראש הממשלה נתניהו לייצב את הקואליציה: "אויבינו משוועים לחוסר יציבות. חמינאי מייחל לעוד סבב בחירות, נסראללה מייחל ללבנוניזציה ישראלית"

גנץ והאוזר, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)גנץ והאוזר, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

שר הביטחון בני גנץ הגיע היום (שני) לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת – הופעתו הראשונה בוועדה מאז נכנס לתפקידו. בחלקה הגלוי של הישיבה, הוא התייחס לאסון בלבנון, והגדיר את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כ"בעיה הגדולה ביותר של לבנון".

"אין ספק שהמציאות המזרח תיכונית היא מציאות שמתערערת, חוסר הוודאות וחוסר היציבות מלווה אותנו מזה כעשור", אמר גנץ. "אנחנו חייבים לפעול ביחד עם מדינות העולם להמשיך ולפגוע באיראן, ולהשפיע על מה שקורה מאיראן. איראן ממשיכה לחתור לגרעין, היא ממשיכה לערער את המציאות באזור. אסור לנו להתעלם מהמאמץ שלה להמשיך את פעילות הגרעין ולהמשיך ולתמוך את פעילותה השלילית ברחבי המזרח התיכון. המשך הלחץ על איראן והמשך האמברגו עליה הוא יעד ראשון במעלה. איראן מעוניינת לפתוח סניף טרור בסוריה, ועלינו למנוע זאת. אנחנו פועלים מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמקומות נוספים באזור בכל מיני שיטות".

גנץ הוסיף, כי לישראל "יריבים מרים ונחושים" באזור: "כך הם ארגוני הטרור, ובראשם חיזבאללה ונסראללה. בעוד שנסראללה הוא האויב הגדול שלנו מצפון, הוא הבעיה הגדולה ביותר של לבנון בלבנון. אנחנו רואים, לצערנו, איזה אסון קרה בלבנון כתוצאה מהפיצוץ. מדינת ישראל הציעה בכנות עזרה מכל סוג שהוא. שוו בנפשכם, שהדבר הזה משוכפל כתוצאה מאחזקת אמצעי לחימה של חיזבאללה בתוך כל העיירות והכפרים הלבנוניים".

"זה מה שקורה שם. בלבנון יש חדר אורחים וחדר טילים באותו בית. כשהטיל הזה יתפוצץ, חדר האורחים לא יישאר שלם והחברה האזרחית בלבנון תשלם מחירים קשים. כמערכת ביטחונית – אנחנו פועלים מול אויבים שמחזיקים אמל"ח ופועלים בכוונת מכוון בתוך סביבה אזרחית בנויה וצפופה. אם לנו לא תהיה ברירה אלא להילחם, זה עשוי להיות בעל משמעות קשה".

בהתייחסו למתיחות הגוברת בדרום הארץ, הבהיר גנץ: "יש לנו אפס אינטרסים ברצועת עזה, להוציא שקט וביטחון מוחלט, והשבת הבנים. נפעל ככל שצריך. אנחנו נשמח לראות את עזה מתבססת ופורחת, נשמח לראות יחסי שכנות טובים. נשמח לראות פועלים יוצאים מרצועת עזה. כל זה יכול לקרות בתנאי אחד – שהבנים יחזרו הביתה".

גנץ נמנע מהתייחסות ישירה למשבר בין הליכוד וכחול לבן, על רקע המחלוקת בנוגע לתקציב המדינה, אולם הביע תקווה כי היציבות הפוליטית תאפשר להביא את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל, תר"ש תנופה, לאישור הקבינט: "צה"ל ערוך במדרגות למימוש התר"ש. אי אישור של תר"ש לצה"ל זה חוסר יעילות נפשע. ברגע שיש תקציב יציב, המערכת מסוגלת להיות יעילה בתפקוד שלה. היא מסוגלת למצות את המשאבים בצורה טובה בתוך עצמה ועם התעשיות הביטחוניות".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), אמר כי אתגרי הביטחון בפניהם ניצבת ישראל מחייבים יציבות פוליטית ואחדות: "בעוד אנו היינו עסוקים בשלושה סבבי בחירות עקובים מדם ובמשבר כלכלי ובריאותי, איראן וגרורותיה, חיזבאללה והחמאס, לא נכנסו לשנת חורף. אויבינו משוועים לחוסר יציבות, חמינאי מייחל לעוד סבב בחירות, נסראללה מייחל ללבנוניזציה ישראלית. אם לא נתעשת מיד, ניתן להם את כל מבוקשם על מגש של כסף".

האוזר הדגיש, כי היעדר יציבות פוליטית ויציבות כלכלית פוגע בבניין הכוח הישראלי: "אין לנו אופציה לפזר את הכנסת ולשקוע במערכת בחירות רביעית. תקציב הביטחון האחרון עוצב הלכה למעשה לפני כמעט שלוש שנים. זהו מצב בלתי נסבל, זו פגיעה אמיתית בביטחון הלאומי במובן הבסיסי ביותר".

בפנותו לגנץ, הוסיף האוזר: "הטכנולוגיה ואתגרי הביטחון מולם אנו מתמודדים משתנים בקצב שאינו מאפשר לנו להידרש לתקציב פעם בשלוש שנים כתוצאה מחוסר יציבות פוליטית כרונית. זוהי אזעקת אמת. אלה מחירים שחוסנה של ישראל אינו יכול להם. אני אומר זאת כאן בתוקף תפקידי כמתריע לאומי, שזה אחד מן התפקידים המופקדים בידיה של ועדה זו". 

"מיניתם לאחרונה פרויקטור לקורונה והקמתם מפקדה לקורונה. אני מבקש ממך ומראש הממשלה, לנוכח הערכת המצב שנשמע כאן היום, למנות פרויקטור ליציבות. מפקדת הוודאות. אלה הם אדני הביטחון הלאומי במובן הרחב בתקופה הזו", סיכם האוזר את דבריו.

תגיות:איראןלבנוןבני גנץחסן נסראללהועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה