חדשות בארץ

נתניהו: צריך לעשות כל מאמץ כדי להימנע מבחירות

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר, כי תמיכת הליכוד ביוזמת סיעת דרך ארץ לדחות את מועד התקציב הינה "ניסיון אמיתי לתת עוד הזדמנות ולמנוע בחירות. הליכוד לא רוצה בחירות"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) למשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן, ולהיענותו ליוזמתה של סיעת דרך ארץ לדחיית מועד התקציב. "צריך לייצב את הממשלה, שתוכל לפעול ביעילות", אמר בנאום בוועידת מרכז השלטון המקומי. "לכן, כשחבר הכנסת האוזר פנה אליי אתמול לתת עוד הזדמנות לנסות ולהגיע לייצוב המערכת הפוליטית, אמרתי שאני מוכן. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית, ולהילחם למען פתיחת הכלכלה".

מוקדם יותר הבוקר, הזהיר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כי אם הקואליציה לא תתייצב ותעבוד בשיתוף פעולה בין מרכיביה – "השותפות תתפרק". בריאיון לגלי צה"ל, אמר זוהר כי תמיכת הליכוד בהצעת החוק של דרך ארץ הינה "ניסיון אמיתי לתת עוד הזדמנות ולמנוע בחירות. הליכוד לא רוצה בחירות, ראש הממשלה לא רוצה בחירות ועושה הכל כדי למנוע אותן".

זוהר הדגיש, כי הטיפול במשבר הקורונה עומד בראש סדר העדיפויות של הממשלה: "95 אחוז מהחוקים והנושאים שעולים לדיון עוסקים במשבר. זה כורח המציאות, הנסיבות גורמות לכך". הוא ציין, עם זאת, כי הליכוד אינו מצליח להגיע להסכמות עם כחול לבן בנושאים אחרים: "בינינו לבין כחול לבן תהום פעורה בהרבה מאוד נושאים, ובמיוחד בנושא מערכת המשפט, הדבר הזה לא סוד. בכל פעם שאנחנו רוצים לעשות שינוי או פעולה במערכת המשפט, הם מיד קופצים ומתנגדים בצורה נחרצת".

לדברי זוהר, העובדה שכחול לבן קיבלה "חצי מהכוח הפוליטי באופן פריטטי", למרות מספר המנדטים המועט שלה, יצרה מראש "נכות מסוימת" לממשלה: "אין ספק שכל אחד מהצדדים עשה הקרבה גדולה. גוש הימין הקריב הרבה, וכחול לבן הקריבו כשהפרו את הבטחת הבחירות שלהם שלא ישבו עם נתניהו. הדבר הזה נעשה באופן הכי חיובי, כשטובת אזרחי ישראל לנגד עינינו, כדי לטפל במשבר הקורונה".

"אף אחד לא הצמיד אקדח לרקה לבני גנץ כשקיבל את ההחלטה לעזוב את יש עתיד ויאיר לפיד ולהתחבר לקואליציה", המשיך יו"ר הקואליציה. "מערכת היחסים שלו ושל אשכנזי עם לפיד עלתה על שרטון עוד לפני שהליכוד נכנס לתמונה. לא שררה אהבה גדולה בין לפיד וגנץ, והדברים מתחדדים עוד יותר אחרי הפיצול ביניהם. הפיצול היה קורה בין כה וכה".

"אני חושב שאפשר לקיים את הממשלה, אם בכחול לבן יפנימו שלליכוד יש מטרות ורצונות, וגם ציבור עצום ענק שתמך בו", הצהיר זוהר. "הליכוד לא ויתר על תקציב חד-שנתי, וממשיך להתעקש על עמדתו. אני מקווה שראש הממשלה ימשיך להיאבק על העניין הזה".

"הליכוד לא רוצה בחירות, אבל אם הוא ייגרר לשם – נעמוד בצורה הכי חזקה שניתן. אנחנו מקווים שלא יהיו בחירות, ונגיע להבנות עם כחול לבן", חתם זוהר את דבריו.

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה