חדשות בארץ

לוין: "אנחנו במצב של שיתוק מוחלט, אי אפשר לעבוד כך"

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח ביקורת על התנהלותה של כחול לבן, וקרא להגיע להבנות שימנעו בחירות: "מדינת ישראל חייבת ממשלה מתפקדת". הליכוד וכחול לבן הודיעו, כי יתמכו בהצעת החוק של סיעת דרך ארץ לדחיית מועד תקציב המדינה

לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס הבוקר (שני) למשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן. "כשהקמנו את הממשלה, היה ברור שלא יהיה פשוט לעבוד, אבל שצו השעה מחייב להקים ממשלה יציבה שתוכל לתפקד לאורך זמן. לצערי, אי אפשר לעבוד בדרך הנוכחית", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"לא מאפשרים לראש ממשלה לפעול, פעם אחר פעם משתקים את יכולת הפעולה שלו", מתח לוין ביקורת על כחול לבן. "במקום לבחור בדרך של שיתוף פעולה ומרחב פעולה לכל המרכיבים בממשלה, אנחנו נמצאים במצב של שיתוק מוחלט. לא לזה התכוונו כאשר הממשלה הזו קמה". יו"ר הכנסת הצהיר, כי "זו לא גזירת גורל, אפשר לתקן. אבל זה מצריך הבנה רחבה בשורה ארוכה של נושאים, שהתקציב הוא אחד מהם אבל לא היחיד".

אנשי סיעת דרך ארץ, השר יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר, פנו אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו את תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה עד קריאה שנייה ושלישית. נתניהו נענה לבקשה, והשניים הודיעו כי הצעת החוק תעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה. הם הסבירו, כי צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן את הזמן, במקביל לקידום החוק, להגיע לפתרון כולל של כל המחלוקות ביניהם, כך שניתן יהיה להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הודיע כי סיעתו תתמוך, בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה, בהצעת החוק של דרך ארץ. מכחול לבן נמסר כי היא "מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל", וכי "תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל. לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הוודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו, ולכך נמשיך לפעול".

בעקבות היענותו של ראש הממשלה ליוזמתם של האוזר והנדל, אמר גורם בכיר בליכוד כי "נתניהו עושה הכל כדי להימנע מבחירות ולהגיע לפתרון שיאפשר את המשך עבודת הממשלה ולקבל את ההחלטות הדרושות למאבק בקורונה, ובראשן העברת תקציב של מיליארדים כסיוע לאזרחי ישראל. הליכוד מאמין בתקציב חד-שנתי מיידי כדי לסייע לאזרחים ולעסקים לצאת מהמשבר. הסכמנו להיעתר לבקשת סיעת דרך ארץ כדי לתת צ׳אנס אחרון לפשרה".

"זה לא הזמן לפוליטיקה, זה הזמן לאחדות ולהילחם בקורונה וזה מה שראש הממשלה עושה", המשיך הגורם הבכיר. "'אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר – מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל – ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות".

על אף ההיענות של מרכיבי הקואליציה ליוזמתה של דרך ארץ, הבהיר הבוקר יו"ר הכנסת כי המשבר הנוכחי רחוק עדיין מסיום: "יש הבנה בכל הצדדים, שצריך לעשות מאמץ גדול למנוע את הבחירות, אבל לצערי אנחנו עדיין רחוקים מאוד מפתרון". לדבריו, "מה שראש הממשלה נתניהו עשה זו מחווה של רצון טוב, לתת אור ירוק לחקיקה שתאפשר את דחיית המועד לאישור התקציב ושתמנע בחירות, על מנת שהזמן הזה ינוצל כדי לנסות ולהגיע לפתרון כולל בשורה ארוכה של מחלוקות שמשתקות את תפקוד הממשלה".

לוין הביע תקווה, כי ניתן יהיה להגיע להבנות בין הצדדים: "מדינת ישראל זקוקה וחייבת ממשלה יציבה, אבל ממשלה שהיא מתפקדת".

תגיות:הליכודיריב לויןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה