חדשות בארץ

בתגובה לשיגור הבלונים: צה"ל תקף ברצועה

כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה לעבר שטח העוטף. שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי סיכמו, כי המשך ההסלמה מצד חמאס יוביל את ישראל להחריף את תגובותיה

תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל הודיע אמש (ראשון), כי כלי טיס של חיל האוויר תקף עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום.

אתמול נמשך רצף התקריות הביטחוניות של הימים האחרונים בדרום. בלוני התבערה ששוגרו לשטח העוטף גרמו לשתי שריפות בשמורת הטבע בארי. צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על האש, שכילתה מספר דונמים. על פי נתוני רשות הטבע והגנים, בתקופה האחרונה נשרפו כ-1,000 דונם בשטחי שמורות הטבע בדרום הארץ, כתוצאה מטרור הבלונים.

מוקדם יותר אתמול, נשמעו קולות ירי לעבר פועלים ישראלים, שעסקו בעבודות סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, במסגרת בניית המכשול התת-קרקעי. דובר צה"ל מסר, כי בוצע גם ירי לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לזירה. לא היו נפגעים בתקרית, אולם העבודות על הגדר הופסקו והצירים בגזרה המובילים לגדר המערכת נסגרו. מהמועצה האזורית אשכול נמסר, כי "אין שינוי בהנחיות לתושבים".

בדיון שקיימו אתמול שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, סוכם כי הפרחת הבלונים לא תעבור ללא תגובה. וכי המשך ההסלמה מצד חמאס יוביל את ישראל להחריף את תגובותיה. על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", בחמאס העבירו למצרים מסר מאיים, לפיו צפויה הסלמה בגבול עם ישראל. הרקע לאיום הוא טענת ארגון הטרור, כי ישראל מונעת קידומם של פרויקטים תשתיתיים ברצועה. לכך יש להוסיף את העובדה שהסיוע הכספי שקטר מעניקה לרצועה עומד להסתיים בסוף החודש, ועד כה לא הודיעה האמירות המפרצית כי בכוונתה להאריכו.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"לבלוני נפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה