חדשות בארץ

שיחת הצעקות בממשלה | גנץ לנתניהו: מעולם לא תכננת לקיים את ההסכם. רה"מ עקץ

אחד השרים שנכח בישיבה תיאר את השלב שבו שר הביטחון הרים את קולו כ"אובדן עשתונות", מאחר שלדבריו קולו נשבר והיה קשה להבין מה בדיוק הוא אומר. שר בכיר אחר טען כי "גנץ איבד את העשתונות, ככה לא מתנהג מנהיג"

גנץ ונתניהו בישיבת ממשלה, בחודש שעבר (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)גנץ ונתניהו בישיבת ממשלה, בחודש שעבר (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי בני גנץ האשים היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ כי כבר מעת הקמת ממשלת האחדות החלו בהכנת תקציב חד-שנתי, בניגוד להסכם הקואליציוני שקובע תקציב דו-שנתי שיבטיח את קיום הרוטציה. חילופי הדברים אירעו במהלך ישיבת קבינט הקורונה, בעקבות דרישת שר הכלכלה עמיר פרץ לאשר תוכנית סיוע ייעודית לבעלי עסקים בערים אדומות שנאלצו להשבית את פעילותם. כץ סירב לאשר תוספת לתקציב בטענה כי "יש את מתווה ההאצה שלי". גנץ, שגיבה את פרץ, נענה על ידי כץ כי התוכנית שלו כבר אושרה בידי אנשיו של ראש הממשלה החליפי, והדבר התפתח לחילופי האשמות בין השניים, במהלכם קרא נתניהו בציניות "שמישהו יגביר בבקשה את הווליום".

כץ ונתניהו במליאה, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ ונתניהו במליאה, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר האוצר דרש מראש הממשלה החליפי לאשר את הבאתה המיידית לאישור הממשלה את מה שהוא כינה "תוכנית הסיוע לציבורים נזקקים ולהאצת תשתיות במשק" שנאמדת ב-8.5 מיליארד שקל, "שאותה אישרנו בממשלה והעברנו בחקיקה בכנסת". כץ טען כי הדבר סוכם עם יועצו של גנץ, הוד בצר, בקבינט הכלכלי ואחרי ישיבה עם השר פרץ. "פרטי התוכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים".

גנץ הגיב: "מהיום הראשון אתם פשוט לא עומדים בהסכמים. חתמנו על הסכם לתקציב דו-שנתי. איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד-שנתי? מלכתחילה עבדתם על תקציב חד-שנתי". אחד השרים שנכח בישיבה תיאר את השלב שבו שר הביטחון הרים את קולו כ"אובדן עשתונות", מאחר שלדבריו קולו נשבר והיה קשה להבין מה בדיוק הוא אומר. שר בכיר אחר טען כי "גנץ איבד את העשתונות, ככה לא מתנהג מנהיג". שרים מהליכוד הגדירו את התקרית "התפוצצות מוחלטת, ממש אובדן עשתונות".

בהמשך, כששר האוצר המשיך לעמוד בהתעקשותו במתווה של שר הכלכלה, גנץ שוב הרים את קולו: "זה כבר נושא שסוכם עם השר דרעי, ראש הממשלה הנחה אותך לקיים את זה וזה לא קשור לשום דבר אחר. נמשיך לגבות כל מהלך שנכון לאזרחי ישראל ואנחנו רוצים לגבש יציבות". כץ טען בתגובה כי "מה שהוצאתם אתמול לעיתונות זו הודעה כוזבת". הוא הוסיף: "תודיעו מיד שאתם מאפשרים להעלות את זה להצבעה בממשלה וראש הממשלה יפנה ליועץ המשפטי לממשלה ויבקש אישור מיוחד".

בתום הישיבה הסוערת נתניהו שיגר הודעה ברשתות החברתיות, שבה נאמר כי "אסור ללכת לבחירות, חייבים תקציב עכשיו כדי שנזרים עוד ועוד כספים לאזרחי ישראל". הוא גם ציטט את ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופסור אבי שמחון, שלפיו "אני וכל צמרת משרד האוצר תומכים בתקציב חד-שנתי - זה הדבר הנכון לעשות".

השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן, הגיבה לדבריו של נתניהו בעקיצה: "כדאי ש'פרופסור' שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלת בחירות ולפגיעה בדירוג האשראי של מדינת ישראל, ישיב בדחיפות לאקדמיה את תוארו בכלכלה עד שיסיים את תפקידו".

תגיות:בני גנץישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה