חדשות בעולם

ההפגנות בביירות | הרוג אחד ויותר ממאה פצועים, ארה"ב מביעה תמיכה במפגינים

היום הודיע הנשיא הצרפתי כי יקיים במהלך היום ועידת תורמים עבור שיקום הבירה, בהשתתפות עמיתו בבית הלבן. הממשלה בברלין התחייבה לתרום 10 מיליון אירו בסיוע מיידי לצד משלחות חילוץ ששלחה כבר בשבוע שעבר. כלכלנים מעריכים שעלות מבצע השיקום של עיר הבירה שאחרי הפיצוץ עשויה להגיע למיליארדי דולרים, והיא עשויה אף לקחת רבע מהתמ"ג של המדינה

ההפגנות בביירות בסוף השבועההפגנות בביירות בסוף השבוע
אא

אלפים מתושבי ביירות הפגינו אמש (מוצ"ש) במרכז העיר נגד הממשלה, במחאה על התנהלותה ומעורבותה בפיצוץ העז בנמל, שהביא למותם של 158 בני אדם וכ-6,000 פצועים. המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון ופרצו לעיני מצלמות הטלוויזיה למטות של משרדי הכלכלה, החוץ ואיכות הסביבה, וכן לבניין איגוד הבנקים. כמה מהם קראו במגפונים, "אנחנו נשארים פה, וקוראים לעם הלבנוני לכבוש את כל משרדי הממשלה". מספר המפגינים במרכז העיר עמד על כ-10 אלף איש. לפי ארגון הצלב האדום, מספר המפגינים שנפצעו עלה ל-238, מהם 63 שנזקקו לפינוי לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים. שוטר אחד נהרג.

הפיצוץ שארע ביום שלישי הביא למשבר הומניטרי נרחב, כשברקע מרחפות הטענות לשחיתות מצד חברי הממשלה, שכשלה בטיפול במשבר הכלכלי שפוקד את המדינה בשנים האחרונות. כלכלנים מעריכים שעלות מבצע השיקום של עיר הבירה שאחרי הפיצוץ עשויה להגיע למיליארדי דולרים, והיא עשויה אף לקחת רבע מהתמ"ג של המדינה. נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר בביירות ביום חמישי והבטיח לסייע ככל שיוכל בשיקום העיר. "אני מבטיח לכם שהסיוע שנעביר לא יגיע לידיים מושחתות", אמר בביקור באחת מהשכונות בעיר, בליווי קריאות עממיות של אזרחים שיפעל לסלק את ארגון חיזבאללה, שמעורב לדבריהם במשבר.

מקרון בביירות, ביום חמישי (צילום: AFP)מקרון בביירות, ביום חמישי (צילום: AFP)

הממשלה בברלין התחייבה לתרום 10 מיליון אירו בסיוע מיידי לצד משלחות חילוץ ששלחה כבר בשבוע שעבר. גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח להעביר סיוע לתושבי ביירות. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב, "כולם רוצים לעזור!"

היום הודיע הנשיא הצרפתי כי יקיים במהלך היום ועידת תורמים עבור שיקום הבירה, בהשתתפות עמיתו בבית הלבן. מלשכתו של מקרון נמסר כי הוועידה תתקיים בשיחת וידאו וישתתפו בה גם נציגים מבריטניה, האיחוד האירופי, סין, רוסיה, מצרים וירדן.

שגרירות ארה"ב בביירות פרסמה אתמול הודעת תמיכה במפגינים שלפיה וושינגטון תומכת בזכותם למחאה לא אלימה. בשגרירות קראו למפגינים ולכוחות המשטרה להימנע מאלימות. בהודעה בחשבון הטוויטר של השגרירות נאמר עוד כי תושבי לבנון "סבלו רבות, וראויים להנהגה שתקשיב להם, ותשנה את מסלולה לפי דרישתם באחריות ובשקיפות".

תגיות:לבנוןעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה