חדשות בארץ

שב"כ עצר מחבל שהיה מעורב בפיגוע בו נהרג אלירז פרץ הי"ד

שב"כ עצר את המחבל עבדאללה דע'מה, שהיה מעורב בפיגוע בו נהרגו שני לוחמי צה"ל, רב סרן אלירז פרץ וסמל ראשון אילן סביאטקובסקי הי"ד

הלווייתו של אלירז פרץ הי"ד (צילום: Abir Sultan, Flash 90)הלווייתו של אלירז פרץ הי"ד (צילום: Abir Sultan, Flash 90)
אא

עשר שנים לאחר הפיגוע בו נהרגו שני חיילי צה"ל, רב סרן אלירז פרץ וסמל ראשון אילן סביאטקובסקי הי"ד, עצר שירות הביטחון הכללי לאחרונה מחבל פלסטיני תושב רפיח, שהיה מעורב בו. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

עבדאללה דע'מה, בן 38, נעצר ב-6 ביולי, על רקע חשד למעורבותו בפעילות טרור כנגד חיילי צה"ל. במהלך חקירתו בשב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, עלה כי הוא היה מעורב בפיגוע הרצחני, שאירע ב-26 למרץ 2010, על גדר הגבול עם רצועת עזה, בקרבת היישובים נירים ועין השלושה.

את האחריות לפיגוע קיבל על עצמו ארגון הג'יהאד האסלאמי. אולם בחקירה התברר, כי הפיגוע תוכנן על ידי גדודי חללי אל-אקצא (שהדאא' אל-אקצא) החל מספטמבר 2008, ובוצע בפועל על ידו. מהחקירה עלה, כי דע'מה הצטרף לשהדאא' אל-אקצא בשנת 2002 ונטל חלק בניהול הארגון. במסגרת פעילותו זו, הוא עסק באיתור וגיוס פעילים שעברו אימוני ירי על מנת לבצע פיגועי טרור נגד חיילי צה"ל.

סמוך ליולי 2008, עבדאללה ופעיל טרור נוסף, עדנאן אבו האני, נענו להצעת ארגונם לבצע פעילות טרור נגד ישראל, ולגייס לשם כך פעילים נוספים. לצורך ביצוע הפיגוע, הם גייסו לשורות הארגון את בסאם אבו דגמה. עבדאללה שימש מפקדו של אבו דגמה בחוליה.

במסגרת ההכנות לפיגוע, איתרו חברי החוליה מיקום מתאים לביצועו סמוך לגדר המערכת. החוליה גיבשה מתווה להנחת מטען במשקל של כ-30-25 קילוגרמים ליד הגדר, שיופעל כנגד כוחות צה"ל הפועלים בגזרה, וחבריה גייסו פעילים נוספים לשורותיה. מתווה הפיגוע אושר בתיאום עם ארגון הטרור, שהיה אמור לספק לחוליה את מטען החבלה למימושו.

חברי החוליה עברו אימוני ירי לשם שימוש בנשק בזמן הפיגוע. בשל פציעה קודמת, עבדאללה לא לקח חלק באימונים. החוליה פעלה להוצאת הפיגוע לפועל, כשעבדאללה עושה ניסיונות להשיג מטען מתאים מהארגון. לאחר מספר ניסיונות כושלים לקבלת המטען, וסמוך למועד הפיגוע, השיג בסאם מטען ונשק לביצוע הפיגוע מארגון הג'יהאד האסלאמי, וביצע אותו יחד עם פעילי טרור אחרים, במתווה שסוכם עם עבדאללה ועדנאן.

מהחקירה עלה, שעבדאללה שידל את בסאם לבצע פיגוע טרור שנועד להביא למותם של חיילי צה"ל. ב-26 במרץ 2010 הוביל אבו דגמה פעילי טרור נוספים, שהטמינו את המטען במקום שתוכנן מראש. המטען לא התפוצץ, והם החלו להתרחק מהמקום, תוך ירי לעבר החיילים שהוקפצו לאזור. במהלך ההיתקלות נהרגו, כאמור, שני חיילי צה"ל ונפצעו שניים נוספים. אבו דגמה נהרג ב- 16 באוגוסט 2010, במהלך ניסיון להטמין מטען כנגד כוחות צה"ל על גדר המערכת.

מלבד מעורבותו בפיגוע, שימש עבדאללה בתפקיד פיקודי בארגון שהדאא' אל-אקצא, היה מעורב בפעילות טרור כנגד כוחות צה"ל, ולמעשה שימש כפעיל בארגון עד למועד מעצרו.

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור, המייחס לדע'מה ביצוע עבירות שעניינן שידול לרצח של חיילי צה"ל, ניהול בארגון טרור וחברות בארגון טרור.

משב"כ נמסר, כי הוא "ימשיך לפעול ללא לאות על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מפני איומי טרור ולמיצוי הדין עם מעורבים בפעילות טרור, גם בחלוף שנים רבות ממועד ביצוע הפיגוע".

תגיות:רצועת עזהפיגועאלירז פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה