חדשות בארץ

ישיבת הממשלה השבועית בוטלה; חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן

בליכוד האשימו, כי ביטול ישיבת הממשלה נובע מסירובה של כחול לבן לאשר את תוכנית הסיוע הכלכלית. כחול לבן: "הישיבה לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה"

נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן על רקע סוגיית התקציב הגיע הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) לנקודת רתיחה, בעקבות ביטולה של ישיבת הממשלה השבועית, שאמורה הייתה להתכנס היום. בליכוד האשימו אמש, כי ביטול הישיבה נובע מסירובה של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית בהיקף של 8.5 מיליארד שקלים, שגובשה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ.

בהודעת הליכוד נאמר, כי מדובר בתוכנית הכוללת סיוע לאוכלוסיות בסיכון: "התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק. בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

מנגד, בכחול לבן טענו כי "ישיבת הממשלה לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי".

"כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי, ותעבור בהצבעה טלפונית", הוסיפו בכחול לבן. "לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הניסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי. אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה, שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו. תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת".

שר האוצר מסר בתגובה, כי הודעת כחול לבן בנוגע לתוכנית הסיוע "כוזבת ומטעה". לדברי כץ, "התוכנית, שכוללת ביצוע מיידי של תשתיות להאצת המשק בתקופת הקורונה וסיוע לאוכלוסיות מיוחדות, הינה חלק מחוק רשת הביטחון הכלכלי לתקופת הקורונה בסך 90 מיליארד שקלים, אותו הגשתי ושאושר בממשלה ובכנסת".

כץ הוסיף, כי "בהתאם להחלטת הממשלה וללוח הזמנים שנקבע בחוק לפרק זה, התוכנית הוצגה לנציגי כחול לבן (הוד בצר – נציגו של בני גנץ, והשר עמיר פרץ) בהתאם, וגם אושרה על ידם". הוא הדגיש, כי "כל עיכוב באישור ובביצוע התוכנית יגרום לפגיעה קשה בציבורים נזקקים ובהאצת המשק בתקופת הקורונה".

שרת התחבורה מירי רגב תקפה בחריפות את כחול לבן: "‏בני גנץ וכחול לבן, מספיק עם הפוליטיקה", כתבה בטוויטר. "הגיע הזמן שתפנימו: אנחנו במצב קורונה, והכל צריך לעבוד מהיום למחר. מיד. בזמן משבר לאומי עלינו להזרים את הסיוע לציבור מיידית. לא רק שאתם לא רוצים לקום לבית הספר – עכשיו גם רוצים לסגור אותו. הגיע הזמן שתתעשתו".

יו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזנבורג, לא נותר חייב: "הציבור לא מטומטם. מצד אחד הליכוד מנסה להכשיל תקציב לשנה קדימה, שכחול לבן מתעקשת עליו, ומצד שני מנסים להאשים אותנו שלא מאפשרים להעביר תוכנית בעלות של מיליארדים שלא הוצגה וגובשה כמו שצריך. אם אתם כל כך רוצים בחירות – קומו ותגידו. שכולם ידעו. אם לא, תוכיחו ותעשו מה שנכון למדינה".

שר התיירות אסף זמיר כתב ברוח דומה: "ישיבת הממשלה לא תכונס בשל סירובה של כחול לבן להסכים לרמיסת ההסכם הקואליציוני ולאישור תקציב דמה חד-חודשי שכל תכליתו התעלמות ממצוקתם של אזרחי ישראל בשעה קשה זו וחתירה מתמדת לבחירות וחוסר יציבות".

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה