חדשות בריאות

פורסם המכרז להקמת מעבדת הקורונה בנתב"ג

מעבדת הקורונה שתוקם בנתב"ג תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות, ובהתאם למתווה פתיחת השמיים שיסוכם על ידי שרי התחבורה, הבריאות והחוץ. הזוכה במכרז להקמת המעבדה יחויב לקצב של לא פחות מ-800 בדיקות בשעה ולהחזרת תוצאת הבדיקה לנוסע עד 14 שעות מרגע הדגימה

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

נערכים לפתיחת השמיים: רשות שדות התעופה פרסמה היום (חמישי) את המכרז להפעלת מעבדת הקורונה בנתב"ג, כהיערכות מקדימה לביצוע הבדיקות בנמל התעופה. הזוכה במכרז יתחייב להקים את מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג תוך 45 יום מרגע חתימת החוזה עמו. על פי פרטי המכרז, מערך הבדיקות יחויב לקצב בדיקות של לא פחות מ-800 נוסעים בשעה. הזוכה במכרז יתחייב לאפשר את תוצאת הבדיקה והחזרתה לנוסע עד 14 שעות מרגע הדגימה.

במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה עדכנו, כי ניהול תהליך הרישום ותוצאות הבדיקה יבוצעו באפליקציה אותה יוריד הנוסע. שירות בדיקות הקורונה לנוסעים הנכנסים לישראל והיוצאים ממנה יכלול מערך דגימות מורחב והקמת מעבדה ייחודית לפענוח בדיקות קורונה, בהתאם לפרוטוקול הבדיקה של משרד הבריאות.

במסגרת המכרז, יוקם בסמוך לטרמינל 3 שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים מהארץ, בו יוצבו עמדות ללקיחת דגימות באמצעות "דרייב אין" – היישר מהרכב. הנוסעים לחו"ל יגיעו אל המתחם כ-72 שעות טרם הטיסה לצורך לקיחת דגימה, ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה בעולם.

בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב ובהתאם לסיכום עם משרד הבריאות, הזוכה במכרז לא יוכל להשתמש במעבדה קיימת המבצעת בדיקות עבור משרד הבריאות, לרבות השימוש בכוח אדם, ציוד מטושים וחומרים כימיים המשמשים את מערך הבדיקות של משרד הבריאות. הוא יחויב להקים את המעבדה והמערך באופן עצמאי, ולעשות שימוש בכוח אדם וציוד ייעודיים למערך. מעבדת הקורונה בנתב"ג תאפשר ליוצאים לחו"ל בדיקות על פי הדרישות השונות במדינות היעד אליהן הם נוסעים (בדיקת PCR).

נוסעים הנכנסים לישראל יוכלו לבצע בדיקת PCR במעבדת הקורונה בנתב"ג. הזוכה במכרז יתחייב במתן תשובה תוך פרק זמן של עד 14 שעות גם לנוסעים הנכנסים.

במסגרת המכרז יוכלו להשתתף מציעים להם יכולת הקמת מעבדה, וכן גורם שיציג הסכם חתום עם גורם המפעיל מעבדה מורשית או גורם המפעיל בעצמו מעבדת קורונה. המכרז להפעלת מערך הבדיקות הינו למשך שלוש שנים רצופות עם תקופת הארכה לשנתיים נוספות. במצב בו יפחת הביקוש לבדיקות קורונה מכל סיבה שהיא (מציאת חיסון או כל אמצעי אחר), יהיו רשאים הצדדים להפסיק את ההתקשרות.

המכרז יכלול אפשרות הרחבה לנמל התעופה רמון ולכלל מעברי הנוסעים הנמצאים תחת ניהולה של רשות שדות התעופה. בכדי להוזיל את העלויות לנוסעים, רשות שדות התעופה לא תגבה דמי זיכיון על השימוש בשטחי המעבדה. במכרז הוכנס סעיף תחרותי על המחיר לצרכן.

במשרד התחבורה ציינו, כי נמלי התעופה רמון ונתב"ג פועלים כבר היום על פי כלל הנחיות התו הכחול שאושר על ידי משרד הבריאות.

קבינט הקורונה הסמיך אמש את שרת התחבורה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי והמל"ל לקדם את המתווה לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט. המתווה יובא בהקדם לאישור הקבינט. בעקבות פרסום המכרז להקמת המעבדה, אמרה רגב: "אנו נערכים לביצוע בדיקות הקורונה בנתב"ג, ובכפוף למתווה הסופי שיאושר על ידי ועל ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין ובשיתוף עם שר החוץ גבי אשכנזי".

"אין ספק שהתעופה הישראלית חייבת לחזור", הוסיפה רגב. "כזכור, קיבלתי לכך אור ירוק מראש הממשלה, ואנו ממשיכים בהיערכותנו להפעלת התעופה הישראלית. עם הסיכום על המתווה נציג אותו לציבור, על מנת שכל אחד יוכל להחליט באשר לנסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה, בהתאם לדרישות שייגזרו ממתווה התעופה המאושר".

תגיות:נתב"גמירי רגבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה