חדשות בארץ

ליברמן נגד חולדאי: "הארת העירייה בדגל לבנון – צעד של בגידה"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את החלטתו של ראש העיר תל אביב להאיר את בניין העירייה בדגל לבנון, בעקבות האסון בביירות: "אנו עדים לפיצול אישיות מצד כמה נבחרי ציבור ופעילים פוליטיים. נראה שאותם פוליטיקאים ואנשים מטעם שכחו את לוחמי צד"ל, שנלחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל"

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, בעקבות החלטתו להאיר את בניין העירייה בדגל לבנון.

"ביממה האחרונה אנחנו עדים לפיצול אישיות מצד כמה נבחרי ציבור ופעילים פוליטיים", אמר ליברמן בהודעה שפרסם. "כשראש הממשלה מנחה את ראש המל"ל להציע לממשלת לבנון סיוע מיידי, הכולל העברת פצועים לבתי חולים בישראל, זהו צעד מבורך והומניטרי. כשראש עיריית תל אביב מחליט להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות – זה צעד של בגידה".

"כנראה שאותם פוליטיקאים ואנשים מטעם שכחו את אזרחי לבנון, לוחמי צד"ל, שנלחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל", הוסיף ליברמן. "אזרחי לבנון הם לא האויב. ארגון חיזבאללה שהשתלט על המדינה – כן".

כזכור, חולדאי הודיע אתמול כי בניין עיריית תל אביב יואר בצבעי דגל לבנון, וזאת בעקבות הפיצוץ שלשום בנמל ביירות. "האנושיות קודמת לכל סכסוך", כתב בטוויטר, "וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו". מספר ההרוגים באסון עומד כעת על 137, וצפוי להמשיך ולעלות. כ-5,000 בני אדם נפצעו, וכוחות ההצלה ממשיכים בחיפושים אחר לכודים בין ההריסות. מושל ביירות, מרואן עבוד, אמר כי מחצית משטחה של העיר נפגעה קשות כתוצאה מהפיצוץ. על פי הערכת הרשויות הלבנוניות, כ-300 אלף מתושבי הבירה נותרו ללא קורת גג.

חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יוזמתו של חולדאי זכתה לגינויים מצדה הימני של המפה הפוליטית. חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) אמר הבוקר כי הנפת "דגל מדינת האויב לבנון" בלב תל אביב הינה "מהלך אומלל". בריאיון לאולפן ynet, הדגיש דיכטר כי "כל ניסיון להפריד כיום בין לבנון לחיזבאללה הוא טעות. נסראללה ואדוניו מאיראן הם השולטים בלבנון, הן בדרג הפוליטי והן הצבאי. דגל לבנון כיום מייצג בפועל את ארגון הטרור חיזבאללה, שמנסה באמצעותו להסתיר בפני העולם מי באמת מנהל את לבנון. האחריות המלאה למחדל החמור בנמל ביירות היא על חיזבאללה, שמכתיב את הדברים בנמל ובכלל. דגל לבנון על בניין העירייה הופך את הדגל לבטון ואת העירייה לסמרטוט. בושה".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי), אמר אתמול כי "אפשר וצריך לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב תל אביב זה בלבול מוסרי. לבנון אפשרה לחיזבאללה להתעצם, ואף מאפשרת לפעילות טרור של איראן משטחה". הרב פרץ, שפונה מביתו בגוש קטיף במהלך יישום תוכנית ההתנתקות, הוסיף: "לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום, דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת. את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב".

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) התבטאה ברוח דומה: "במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי".

מהעבר הפוליטי השני, חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) גיבה לפני הצהריים את החלטתו של חולדאי: "מה שאירע בלבנון שלשום היה טרגדיה אנושית קשה. מי שלא מזדהה עם טרגדיה משהו פגום אצלו. דגל לבנון על עירית תל אביב זו מחווה אנושית מתבקשת וראויה לשבח".

תגיות:לבנוןרון חולדאיאביגדור ליברמןתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה