חדשות בריאות

1,689 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, מניין הנפטרים עלה ל-569

על פי נתוני משרד הבריאות, 768 חולים מאושפזים בבתי חולים, 100 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. קבינט הקורונה החליט, כי תוכנית "הרמזור" של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, תיכנס לפעולה ב-1 בספטמבר

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:27)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו בישראל 1,689 חולי קורונה חדשים. ארבעה חולים נוספים נפטרו, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-569.

נכון להבוקר, 24,576 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 768 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 345 חולים מוגדר קשה, ביניהם 100 מונשמים. 145 חולים נמצאים במצב בינוני. מאז פרוץ המגפה אותרו 78,514 נדבקים, מתוכם החלימו 53,362.

קבינט הקורונה החליט אמש לבטל את ההגבלות על פתיחת עסקים בסופי שבוע, וכן לבטל את ההגבלה על השהות בגני שעשועים ציבוריים. ההחלטות ייכנסו לתוקף לאחר אישורן היום בממשלה.

בתום הדיון הוחלט כי תוכנית "הרמזור" של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, תיכנס לפעולה ב-1 בספטמבר. על פי התוכנית, ההגבלות על האוכלוסייה והמסחר ינוהלו באופן דיפרנציאלי בכל יישוב, בהתאם לרמת התחלואה בו. עוד הוחלט, כי עד יום רביעי הבא תאושר התוכנית שהציג גמזו להתערבות אינטנסיבית בערים "אדומות" ו"כתומות". במסגרת מדיניות זו, יינתן מערך תמיכה נרחב וסיוע לאוכלוסייה בערים אלו, תשופר קטיעת שרשראות ההדבקה, והגבלות ההתקהלות וההתכנסות ייאכפו באופן מוגבר.

במהלך הישיבה אמר גמזו כי מצב התחלואה מדאיג, וכי המטרה היא להוריד את התחלואה באופן משמעותי עד ה-1 בספטמבר. הוא ציין כי "אף מדינה בעולם ברמת תחלואה גבוהה כמו בישראל לא מטפלת בתחלואה ללא סגר", אולם הביע את התנגדותו להטלת סגר מלא: "ממשלת ישראל רגישה למצב החברתי-כלכלי העדין ולקשיים של הציבור, ולכן נתנה בי אמון בדרך שאינה כוללת סגר מלא".

גמזו הבהיר, עם זאת, כי "זאת כנראה הזדמנות אחרונה לקו של מתינות. במידה והתחלואה לא תרד תוך שבועיים, ניאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי". בהודעת הסיכום שהוציאה לשכת ראש הממשלה לאחר הדיון הודגש, כי "השימוש בסגרים לא ירד מהפרק (ארצי או מקומי), אך לעת עתה הוחלט לדחות את השימוש בו לאור המלצת פרופ' גמזו והמומחים ובתמיכת ראש הממשלה, וכן לבחון מחדש את הצורך בו בעוד כשבועיים".

בנוסף, הסמיך קבינט הקורונה את שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, שר החוץ גבי אשכנזי והמל"ל לקדם את המתווה לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט. המתווה יובא בהקדם לאישור הקבינט. רגב בירכה על החלטתו של ראש הממשלה נתניהו לתת "אור ירוק" למהלך: "יחד עם שר הבריאות ושר החוץ נפעל ליישום המתווה, שיאפשר את פתיחת השמיים ושמירה על התעופה הישראלית".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה