חדשות בארץ

יוזמה חדשה: האוטובוסים הבין-עירוניים יונגשו לאנשים עם מוגבלות

שרת התחבורה מירי רגב יוזמת צעדים להנגשת הקווים הבין-עירוניים עבור אנשים המתניידים בכסאות גלגלים, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. בשלב ראשון, הציבור מתבקש להציע רעיונות להנגשת הקווים

  • ט"ו אב התש"פ
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד התחבורה יפרסם מחר (חמישי) קול קורא, בו יתבקש הציבור להציע רעיונות כיצד להנגיש אוטובוסים בקווים הבין-עירוניים עבור אנשים עם מוגבלות המתניידים בכיסאות גלגלים.

הקול הקורא הינו שלב ראשון ביוזמה חדשה של שרת התחבורה מירי רגב, שנועדה להקל על ניידותם של אנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית, ובכך לעודד את השימוש בתחבורה זו. החוק מחייב כיום להנגיש את האוטובוסים העירוניים בלבד, שכן הנגשת האוטובוסים הבין-עירוניים היא הליך מורכב המחייב שינוי מהותי במבנה הרכב והתאמתו לציבור הנוסעים עם מוגבלות. בהתאם לכך, משרד התחבורה מחייב את כל חברות התחבורה הציבורית המפעילות קווים עירוניים להצטייד באוטובוסים הכוללים רמפת עלייה וירידה לאנשים בכיסא גלגלים. בנוסף, הנהגים מחויבים לסייע לנוסעים עם מוגבלות, המתניידים עם כסאות גלגלים, לעגן אותם במקום המיועד לכך.

את ההצעות להנגשת הקווים הבין-עירוניים ניתן להגיש למשרד התחבורה עד ה-3 בספטמבר. במשרד התחבורה ציינו, כי על ההצעות לעמוד, בין השאר, בקריטריונים הבאים: לא לפגוע בשירות הקיים; לא לדרוש התאמות תשתית במרכזי התחבורה; ולאפשר שימוש לכלל המשתמשים בתחבורה הציבורית. בנוסף, ההצעות צריכות להיות ישימות מבחינה טכנית, לעודד שימוש בתחבורה הציבורית ולאפשר עלייה וירידה נגישה לאוטובוס.

מטעמה של רגב נמסר, כי תחבורה ציבורית נגישה היא זכות המוקנית לכל אדם, והיא מהווה מנוף חברתי וכלכלי בו טמונות תועלות רבות למשק: "אנו מחויבים להקל ככל האפשר על אנשים עם מוגבלות המתמודדים גם כך עם קשיים רבים בחיי היום יום", הדגישה.

תגיות:משרד התחבורהמירי רגבהנגשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה