חדשות בארץ

עיריית תל אביב תאיר הערב את בניין העירייה בדגל לבנון

חולדאי הסביר את המהלך בכך ש"האנושיות קודמת לכל סכסוך, ליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו". השר רפי פרץ: "לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום, דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת. את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב"

בניין העירייה מואר בצבעי דגל דרוזים כמחאה נגד חוק הלאום, ב-2018 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בניין העירייה מואר בצבעי דגל דרוזים כמחאה נגד חוק הלאום, ב-2018 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

עיריית תל אביב הודיע כי תאיר הערב (רביעי) את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון, כהבעת סולידריות עם העם הלבנוני שספג לפחות 100 הרוגים ואלפי פצועים בפיצוץ העז שארע אתמול בנמל ביירות. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האנושיות קודמת לכל סכסוך, ליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו".

ההחלטה הובילה לגל ביקורת ממחנה הימין, בהם השר רפי פרץ, ח"כ איילת שקד וכן בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. "אפשר וצריך לסייע הומניטארית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב תל אביב זה בלבול מוסרי", כתב פרץ בטוויטר. "לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום, דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת. את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב".

שקד הוסיפה כי "במדינה מתוקנת הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי". ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי כתב כי "בספר משלי נכתב הפסוק 'בנפול אויבך אל תשמח', אך זה לא אומר שצריך להניף את הדגל שלו". נתניהו הבן טען כי "זה פשוט מטורף" וכי "לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי - על פי החוק זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב".

העיתונאי שמעון ריקלין, תושב תל אביב, קרא לחולדאי להתמקד בדברים אחרים. "איש לא הסמיך אותך לדבר בשם שלנו", כתב, "תתמקד בניקוי הזבל ופיתוח העיר. ובמיוחד תחשוב איך יוצרים רצף צל למי שמבקש ללכת".

תגיות:עיריית תל אביבלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה