חדשות בארץ

נתניהו במליאת הכנסת: גם אם הייתי מביא שלום עולמי הייתם מבקרים אותי

הדיון מתקיים ביוזמת מפלגת מרצ שגייסה 40 חתימות של חברי כנסת, שאילצו את נתניהו להשיב לשאלות האופוזיציה. במהלך נאומו הוצאו מהמליאה מספר חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לאחר שקראו קריאות ביניים בעת שנאם. נתניהו: "אצלכם בשמאל הכול פוליטי. הקורונה פוליטית, הכלכלה פוליטית, וגם ההפגנות פוליטיות"

נתניהו נואם במליאה, היום נתניהו נואם במליאה, היום
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב היום (רביעי) במליאת הכנסת לדיון 40 חתימות בשל מה שהוגדר "המחדל הכלכלי, האבטלה העצומה, וכישלון הממשלה בטיפול בקורונה". הדיון מתקיים ביוזמת מפלגת מרצ שגייסה 40 חתימות של חברי כנסת, שאילצו את נתניהו להשיב לשאלות האופוזיציה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ישיב לדבריו.

קודם לנאומו של ראש הממשלה התייצבו אחר הצהריים חברי האופוזיציה על הפודיום ותקפו את נתניהו ואת הממשלה בראשותו. בפתח דבריו התייחס נתניהו לפיצוץ שאירע אתמול בנמל ביירות שבו נהרגו לפחות מאה בני אדם ואלפים נוספים נפצעו. שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי הציעו לממשלה בלבנון סיוע הומניטרי, ובהמשך הודיע ראש הממשלה כי ביקש גם להציע עזרה. "אנחנו ערוכים להושיט סיוע הומניטרי בלבנון, כבני אדם לבני אדם. עשינו את זה במשבר ההומניטרי בגולן, בסוריה. זו הדרך שלנו, אנחנו מבדילים בין משטרים לעמים שנתונים תחת שלטונם", אמר נתניהו. "אני שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון".

חבר הכנסת עודה במליאה, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)חבר הכנסת עודה במליאה, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

נתניהו כינה את הביקורת נגד התנהלות ממשלתו "טענות סרק", וטען כי גם היה מביא חיסון לקורונה או שלום עולמי, הייתה האופוזיציה אומרת "למה רק עכשיו?" הוא הוסיף: "שמעתי את כל הטענות על קריסת הכלכלה, על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו נחרצות לתוכנית הגרעין באיראן, שמעתי את הטענות על פתיחת המשק לאחר שהם אמרו 'תפתחו תפתחו'. כפי שקורה במדינות רבות בעולם, גם אנחנו מתמודדים עם הגל השני של הקורונה. המשימה שלנו להוריד את רמת התחלואה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. זה יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים, לפתוח את הכלכלה ולחזור לשגרת החיים".

במהלך נאומו הוצאו מהמליאה מספר חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לאחר שקראו קריאות ביניים בעת שנאם. הראשונה שהוצאה היא ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שנקראה לסדר שלוש פעמים על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. לאחריה הוצאו חברות הכנסת היבא יזבק (הרשימה המשותפת), מאי גולן (הליכוד), תמר זנדברג (מרצ) וקטי שטרית (הליכוד).

"אצלכם בשמאל הכול פוליטי. הקורונה פוליטית, הכלכלה פוליטית, וגם ההפגנות פוליטיות. הן מאורגנות על ידי ארגוני השמאל, ממומנות על ידי קרנות השמאל ומקבלות תמיכה חסרת פרופורציה מתקשורת השמאל", טען נתניהו. "במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך. כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה".

ראש הממשלה ציין בדבריו את פסק הדין של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, שבעת כהונתו כשופט מן המניין הגביל את ההפגנות ל-500 איש ואת משך האסיפה מ-19:30 עד 21:00. בנוסף, מערכת ההגברה הוגבלה לאסיפה שמונה לפחות 500 איש. "מה נשתנה מאז? זה אותו בג"צ, אותה משטרה, אותו מעון רה"מ, אותו רחוב בלפור, אותן רחובות ליד, אותה כיכר פריז. מה נשתנה? ראש הממשלה השתנה! מה שהיה אסור אז נגד ראש ממשלה מהשמאל, מותר היום נגד ראש ממשלה מהימין. חוק אחד לשמאל, חוק אחד לימין. צביעות!", אמר.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי "בשבועות האחרונים השתררה במדינה אווירה של הפחדה והשתקת הוויכוח הציבורי. כל ביקורת כלפי הממשלה כהסתה שעלולה חלילה להביא לאלימות". ליברמן ציטט מנאום שנשא נתניהו ב-25 בדצמבר 1995, ואמר: "אנשים מפחדים לדבר זה עם זה, מסתכלים מאחורי הכתף. אני שמעתי אנשים אומרים: 'אני מפחד לדבר בטלפון'. מה זה פה? קומוניזם? מדינת משטרה? אסור להפגין? אסור להניף שלטים? אתם לא תפחידו אותנו".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, מתח ביקורת נוקבת על נתניהו וקרא לו לצאת לנבצרות. "המשך שלטונך ימיט על ישראל אסון כלכלי, בריאותי וחברתי". הורוביץ אמר: "התפרצות נגיף הקורונה חשפה את תוצאות המדיניות הכלכלית שלך, הדוגלת בייבוש השירותים הציבוריים". הוא הוסיף: "בזמן הקורונה המשכת במדיניות ההרסנית הזו. לא עמדת לצד העסקים הקורסים והמובטלים החדשים". הורוביץ טען כי בין הגל הראשון להתפרצות הגל השני, נתניהו בחר ביודעין שלא לדאוג להקמת מערכת יעילה של חקירות אפידמיולוגיות, לא להכין מערך בדיקות מהיר ויעיל ולא לתגבר את מערכת הבריאות. "בתקופה הזו נמנעת מלמנות פרויקטור לקרונה, והתעקשת לשמור בידיך את הסמכויות והאחריות הבלעדית לניהול המשבר, כי לא רצית לחלוק בקרדיט".

תגיות:מליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה