מוזיקה יהודית

אהרן רזאל מגייס תקציב לאלבום חדש: "הפעם אני לא לבד"

לאחר שקבע את מושבו בבית המדרש, מרגיש הזמר והיוצר אהרן רזאל מספיק בנוח "לצעוד צעד אחד אחורה", כדי להתקדם עם כאלו שעדיין מחפשים. לקראת הוצאת אלבום עשירי בשיטת הדסטרט, ראיון מרתק

אא

הראיון עם אהרון רזאל היה אחד המוזרים ביותר שקיימתי. שעת שיא של ארוחת ערב, קולות רקע של ילדים משני צדי הקו, הפרעות, ניתוקים, כמעט הכל התרחש במהלך השיחה הזו, אבל כשרזאל נכנס לקצב דיבור על הפרויקט המיוחד שלו - רעשי הרקע כאילו נעלמו. עד עכשיו אני מנסה להבין כיצד הגשתי ארוחת ערב לילדים...

את הראיון הוא פותח בתפילה קצרה להצלחה, ושכל הדיבורים והשפעת הראיון עצמו והכתבה - יהיו לטובה. רק אחרי שאני עונה אמן, הוא נפנה לספר על הפרויקט שלו, אותו הוא מכנה "הרפתקה" אליה נכנס בהשפעת חבר טוב ואמן יוצר דגול, יצחק מאיר - שהוציא בצורה זו אלבום לפני כשנה.

 

שמונה ימים לסיום הפרויקט - יהיה אלבום? הפקה נוסח 2015

האלבום העשירי של רזאל עתיד לצאת בצורה מעניינת, דרך פרויקט הדסטרט שנוסה כבר על ידי אמנים נחשבים נוספים, והוא יכול לספק הצצה מיוחדת של האמן עצמו - לאמון שהציבור רוכש לו.

"בעיניי בכל דבר שה' ברא, יש דברים טובים ודברים לא טובים", אומר רזאל. "כך גם בעניין השיטה שבחרתי הפעם להוצאת האלבום שלי בדרך מקוונת. פתאום אני רואה מול העיניים את התקשורת עם הקהל, את האפשרויות שיש לקידמה להציע, ואם לוקחים את זה למקום נכון, זה יכול להיות משהו טוב".

הדסטרט היא שיטה חדשה של מסחר וחסות, בה למעשה היוצר מוכר את היצירה שלו עוד לפני שראתה אור בחנויות. אם עד היום התרגלתם לגשת לחנות ולרכוש אלבום חדש - כאן תוכלו להוכיח ליוצר, במקרה שלנו אהרן רזאל, עד כמה אתם מאמינים באלבום שלו, ורוכשים אותו עוד לפני שיצא.

ברגע שהסכום הנדרש מגויס, כל הרוכשים ברכישה מוקדמת, יזכו לקבל אליהם את הדיסק ישירות מהיוצר. "או את השיר שהקדישו למשל", מבהיר רזאל. מבין האפשרויות שמופיעות כאופציה לרכישה, ניתן להזמין הקדשת שיר, עריכת 'טיש' מיוחד, כרטיסים להופעות ועוד. הכי אינטראקטיבי שיכול להיות.

"הפעם אני חש שאני לא לבד"

העובדה שאנו נמצאים בשנות קדמה, בהן הרבה יותר אנשים שומעים שירים דרך יוטיוב ולא מגיעים לרכוש אלבומים בחנויות, הזיקה מאוד לפרנסתם של אמנים ויוצרים רבים, וזה אחד הדברים שהובילו להקמת הרעיון של גיוס הכסף לפני הוצאת האלבום. כך יכול היוצר להיות רגוע שהעלויות מכוסות.

בפתח הקמפיין שפתח בהדסטרט, כותב רזאל: "איזו זכות היא לי לפנות אליכם ולהזמין אתכם להשתתף איתי ממש בהפקת הדיסק החדש שלי. שלנו. אני בעיצומה של ההפקה ועובד על ההקלטות והמיקסים באולפן, כשהפעם אני חש, שאני לא שם לבד. המחשבה, שיש אנשים שתומכים, מאמינים ומצפים יחד איתי לצאת האלבום, מרגשת. תמיד כשהייתי באולפן וביצעתי את השירים, הרגשתי שאתם שם איתי, במחשבתי ובנשמתי, ואני יודע שגם הפעם התוצאה תהיה, בעז"ה ובזכותכם, מדהימה. זכיתי במתנה מופלאה, להיות מסוגל להביא את עצמי לידי ביטוי באמצעות המוסיקה. את המתנה הזו אני משתדל לחלוק עם כל יהודי באשר הוא, להיות הקול של מי שמבקש אף הוא, דרך המוסיקה, להרבות אור, שמחה ודבקות".

בעמוד המיוחד ניתן לצפות או לשמוע חלקים משירים שיהיו באלבום, לקרוא את המילים ואפילו להגיב. "מה שמעניק לך תחושה הרבה יותר אישית עם הקהל שלך", הוא אומר. "אפשר להקדיש שיר למישהו, להזמין כרטיס להופעה, אפילו להזמין עריכת טיש מיוחדת. בשיקולי תמורה כספיים. הקונה גם יודע שהמחיר לדיסק מגיע ישירות לאמן, ולא עובר דרך תיווך כזה או אחר".

מה יקרה אם לא יגויס הסכום להוצאת הדיסק - 90,000 ש"ח תוך 45 ימים?

"כמובן שאם לא הושג מלוא הסכום שהוגדר - החיוב באשראי לאנשים שכבר רכשו לכאורה, לא יורד", הוא מסביר. "אבל בכלל לא חושבים על זה - סומכים על ה', הוא גדול!"
 

"מתוך הכוח שקיבלתי כשקבעתי את מושבי בבית המדרש - אני רוצה להגיע גם לאחרים"

אנחנו מתחילים לדבר על האלבום העשירי והשונה של רזאל. אחרי הלהיטים "קבעתי את מושבי", "קטונתי" ועוד, נראה כאילו רזאל לוקח "צעד אחורה" ונוגע מאוד בישראליות. אחד השירים באלבום שנקרא "היי אחי, יש לך אש"? מראה במה הוא מנסה לגעת.
ואיך שאנחנו מתחילים לדבר על "קבעתי את מושבי", שהצליח לגעת ולחזק בחורי ישיבה הכי מיינסטרים, על דלת בית משפחת רזאל דופקים "שני צדיקים שמוכרים ספרים של הרב ארוש", כפי שהוא מכנה אותם, ואהרן אומר לילדים שלו לבחור ספר קומיקס לל"ג בעומר. הם מחזקים את המשפטים האחרונים שלו, ויש חותמת.

השיר הראשון באלבום, "ימי צפת", מחזיר אותנו למקום שבו מגדיר עצמו רזאל כאדם שעשה תשובה, על אף שגדל במשפחה מסורתית שהתחזקה. "התרחקתי מאוד בימי הצבא, וצברתי פערים רבים באמונה. כשמצאתי את דרכי לעולם התשובה, מאוד רציתי להביא את האמירה שלי במוזיקה, וזה לא היה פשוט. היה צורך חזק לשבור סטיגמות. זה הרי מה שהציבור חושב עליך, לא? חזרת בתשובה - הלך עליך. לא תעבוד, לא תיצור, לא תשיר... חבל על הכישרון שלך".

לרזאל היתה מטרה לשבור את הסטיגמה ולהביא את הקודש לעשייה שלו. "היום כשאני מרגיש ב"ה בטוח במקום שלי בבית המדרש, אני יכול לצאת לגעת גם באחרים".

 

רוצה להיות נקודת אור לאנשים שמחפשים - בדיוק כמו מה שהידברות עושים

בשעות הבוקר הוא יושב ולומד בכולל, ונתקל בעולם מלא. מתוך המקום של אהבת אדם, אהבת חסד, ואהבת השם, הוא מפתח את המקום של הרוחניות לצד העשייה המוזיקלית שלו. רזאל מספר על אברך יקר, נשוי ואב לילדים ועל שיחה שהתפתחה ביניהם כאשר רזאל ביקש לדעת מה הדבר שגרם לו לעשות תשובה. אותו אברך סיפר לו על אותו יום בו נשכב עייף במיטתו, "זפזפ" בטלוויזיה ונעצר על ערוץ הידברות. "זה אפילו לא היה משהו שקדמה לו נקודת פתיחה", מספר רזאל מה ששמע מהאיש. "פשוט נעצרתי שם, צפיתי, האזנתי לדברים, ורציתי עוד". על כך, מסביר רזאל, "זו היתה נקודת פתיחה לתהליך שלם מבלי שהאדם התכוון, וזה מה שאני רוצה להצליח לעשות: להיות שם עבור אנשים שמחפשים... ולזכות להשפיע".

אחד השירים באלבום, שנקרא 'הא לחמא עניא' – מתוך מילות ההגדה, מקבל פירוש לפי דברי ר' שלמה קרליבך. "מה פירוש של כל דיכפין"? מתלהט קולו של רזאל. "כל רעב יבוא ויאכל? אבל איזה אוכל? אז אנחנו מדברים פה על רוחניות. כפי שכותב עמוס הנביא "לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי השם". ושם אני מזמין את כל מי שרעב, לשמוע, לדעת, לטעום מהאמת".

משום ימי ספירת העומר לא הכנסנו שירים ודוגמאות במהלך הכתבה, אך הדיסק המלא ייצא בעזרת ה' מיד אחרי ל"ג בעומר. מי שרוצה לרכוש את הדיסק ישירות מאהרן רזאל ולקבל אליו אותו הביתה לפני שייצא לחנויות, מוזמן לעשות זאת בקישור הבא. 

תגיות:אהרון רזאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה