חדשות בארץ

לשכת נתניהו צנזרה סרטון שבו נשמעו קריאות "ימותו כל השמאלנים". רה"מ גינה

גורמים בסביבתו טענו כי נתניהו לא שמע את הקריאות החריפות, שנשמעו בצאתו מהמקום. נתניהו הגיב לסערה וכתב כי הוא "שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים. אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא. לא מחוץ לביתי בהפגנות השמאל ולא ברחוב"

נתניהו בביקור ברמלה נתניהו בביקור ברמלה
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תועד אחר צהריים (שלישי) בביקור בסטקייה ברמלה שבו קראו תומכיו "שימותו כל השמאלנים". נתניהו התעלם מהקריאות, ובסרטון הערוך שהפיצה לשכתו צונזר הקטע האמור. גורמים בסביבתו טענו כי נתניהו לא שמע את הקריאות החריפות, שנשמעו בצאתו מהמקום. לדבריהם, "במהלך הסיור הוא כן שמע אמירה אחרת שקשורה להפגנות ופחות קיצונית, וביקש מתומכיו להפסיק".

בסרטון שהפיץ ראש הממשלה הוא אמר כי הסיור בסטקייה נועד כדי לעודד ולחזק עסקים קטנים. "עזבו דיאטה, צאו לאכול ולחזק את העסקים הקטנים. אביקו ברמלה, היה טעים. תודה על התמיכה ועל הפיתה!", כתב נתניהו עם הסרטון שהפיץ. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה נתניהו כשגבו אל הצלם, מתרחק מן המקום, כאשר אחד מתומכיו קרא: "עם ישראל חי, חי וקיים. מלך ישראל, אין כמוך ביבי בעולם, אוהבים אותך ביבי. אל תספור אותם ביבי, כל השמאל מת, אל תספור אותם ביבי".

נתניהו הגיב לסערה וכתב כי הוא "שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים. אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא. לא מחוץ לביתי בהפגנות השמאל ולא ברחוב. אנחנו חייבים להתאחד במאבק המשותף שלנו בקורונה. אני מצפה מיאיר לפיד, איימן עודה ומנהיגי השמאל לגנות את ההסתה והאיומים לרצח בהפגנות שהם מובילים נגדי".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב: "אני מאמין לראש הממשלה שהוא לא שמע. הוא מנותק".

בשבוע שעבר פרסם נתניהו פוסט בפייסבוק שבו כתבה לכאורה אישה בשם דנה רון כי "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". נתניהו אמר כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי". מפייסבוק נמסר בתגובה כי הצוותים הגלובליים של החברה ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוסר לאלתר. עוד נמסר כי התגובה עצמה מפרה את המדיניות של פייסבוק, בשל הקריאה לאלימות, ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה. מאוחר יותר הודיעה יחידת הסייבר בלהב 433 כי פתחה בבדיקה לחשיפת זהותו של בעל הפרופיל הפיקטיבי.

עם זאת, הפעיל החברתי יוסי דורפמן פרסם בחשבון הטוויטר שלו את ממצאי הבדיקה שהתחקתה אחר החשבון שהסית נגד ראש הממשלה: "אז הלכתי ובדקתי עוד כמה פרטים על Dana Ron, שהשם שלה היה נראה לי גנרי מדי. מתברר שבלינק הפרופיל שלה מופיע בכלל שם אחר, עוד יותר גנרי: Dana Levi. למי שלא בקיא בתחום הזה בדיגיטל, דמויות פיקטיביות כאלה מכונות אווטאר. משתמשים בהן כדי לזייף מציאות". כמו כן, הפרופיל לא כלל תמונה, ויש לו מעט מאוד חברים שרובם הם תומכי נתניהו. "האם זהו תרגיל 'דגל כוזב' שבו מסווים פעילות כדי להאשים צד אחר?", תהה דורפמן בשרשור בטוויטר שזכה לתהודה רבה ברשת החברתית.

תגיות:רמלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה