ט"ו באב

לכבוד ט”ו באב: סגולות למעוכבי זיווג

סגולות חשובות למעוכבי זיווג ממרן שר התורה הרב חיים קניבסקי שליט”א, רבינו הסטייפלר, "שבט הלוי", הרב שטינמן והגר”י אדלשטיין זצוק”ל

אא

מחר יחול בעז"ה ט"ו באב. כתוב במשנה, "מר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב... שבהן בנות ישראל יוצאות בכלי לבן, ומה היו אומרות, אל תתן עינך בנוי, תן עינך במשפחה", "שקר החן והבל היופי אישה יראת ה' היא תתהלל, תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה".

נביא סגולות מצדיקים לפתיחת מזל הזיווגים, במזל טוב ובשעה טובה.

מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט”א, השיב כששאלו אותו על עצה לבנים מעוכבי זיווג - ללמוד תורה. פעמים אמר מסכת קידושין.

אני יכול להעיד, שנכנסתי עם בחור מעוכב זיווג למרן שליט”א, ואמר לו ללמוד את כל הש”ס. מובן שהבחור נבהל מאוד. הוא בא לבקש זיווג בקרוב, ולסיים את הש”ס, עם כל הרצון וההתמדה, זה יקח זמן רב... ואמר מרן שיתחיל ברצינות על מנת לסיים את כל הש”ס, והסגולה בעזרת השם תעבוד מיד על החשבון. וכך היה, אני מעיד שהבחור אכן התחיל בלימוד סדר הש”ס, ומיד התארס.

לנשים ששאלו את מרן עצה למעוכבות שידוך, אמר מרן - אמירת תהילים.

כששאלתי את מרן שליט”א לגבי בנות מעוכבות זיווג, ענה לי פעם אחת שיאמרו כל יום עשרה מזמורי תהילים. היו מקרים שאמר לי חמשה מזמורי תהילים, כל יום בקביעות. והיתה פעם שביקשתי ממרן שליט”א ברכה לפני שיעור שנתתי ל-400 בנות מעוכבות שידוך, שהתכנסו יחד לשבת מטעם ארגון "לב לאחים". אמר לי לומר בשמו לבנות, לסיים במשך עשרה ימים ברציפות כל יום את כל ספר התהילים. ואכן, מסרתי לבנות את הדברים בשם מרן שליט”א. כ-70 בנות קיבלו על עצמן, וכולן התחתנו באותה שנה. אני מציין שכל מה שכתבתי הוא מענה של מרן שליט”א לשאלות ספציפיות ששאלתי, וקיבלתי מענה לאותם מקרים. איני יודע אם זו הוראה קבועה לרבים. מרן שליט”א כותב במכתב לגבי זיווגים ועיכובים, "כל דעביד רחמנא לטב עביד", ויש חשבונות שמים לכפרה על עוונות שעברו, ולפעמים על גלגולים שעברו, ועוד הרבה חשבונות. העיקר לקבל באהבה, ולדעת שהכל לטובה, רק יש להתפלל להקב”ה שנרגיש הטובה, ונראה לעינינו שהכל מלמעלה. מרן שליט”א כותב במכתבו שיש להתחזק בתורה, בחסד ובמעשים טובים, וחס ושלום לילך בעצבות, רק בשמחה, ושמחה מגרשת את כל הדינים.

מרן בעל "שבט הלוי" זי”ע היה ממליץ בעצה וברכה למעוכבי שידוך:

1. לעבוד את ה’ בשמחה, מידה כנגד מידה, שמחה תביא את השמחה, ודווקא בגלל שבתקופת העיכוב יש קושי בשמחה.

2. להרבות בתפילה הרבה הרבה, כמאמר חז”ל "על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא". מצוא זו האישה, שנאמר "מצא אשה מצא טוב".

3. להתחזק במיוחד באמונה בה’ ובביטחון בה’, שדווקא בעת קושי בשידוכים, יש חסרון חלילה באמונה.

בתו של מרן ה"קהילות יעקב" ענתה במכתב בשם אביה, שבנות רבות דוחות שידוכים, בטענה שהחתן איננו מספיק כך וכך... והניסיון מעיד שלבסוף הבנות התחרטו על כך, והן מתבגרות, וחן הנעורים מסתלק מהם. וצריך לדעת שהרגשות שלפני השידוך מתמוגגים ומתפוגגים מהר, ותחת זה נעשים קשרי ידידות וחיבה מסוג אחר לגמרי, מתוך אינטרסים משותפים, ואח”כ שמחת החיים היא הילדים שיחיו. ומי שעברה את גיל העשרים אינה צריכה לברור הרבה מדי, אלא שיהא החתן תלמיד חכם, ירא ה’ ובעל מידות טובות, ובעל שכל ישר.

מרן הגראי”ל שטינמן זי”ע מביא הסגולה למעוכבי זיווג - לחשוב על השני, ויתור, כפי שרחל חשבה על אחותה וויתרה, וזכתה לשני בנים. והוסיף מרן ראש הישיבה הרב שטינמן זי”ע, "מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש" – בן יאיר - שהאיר עיני ישראל בתורה, בן שמעי - שהשמיע תפילתן של ישראל, בן קיש - שהקיש דלתי רחמים, וזה ביטל את הגזירה הנוראה להשמיד להרוג ולאבד. כשאדם פותח את לבו ומרחם על הבריות, נפתחים שערי רחמים, ויורד עליו שפע. בנוסף, סגולת מרן הרב שטינמן למעוכבי זיווג - ללמוד הלכות שבת, ולקבל את השבת  עשר דקות לפני זמן הדלקת נרות. כמו כן התריע על התפייסות והסרת קפידא למעוכבי זיווג, גם אם הם צודקים.

הצדיק המקובל רבי יעקב אידלשטין זי”ע היה אומר למעוכבי זיווג, בנים ובנות, להיזהר שלא תהיה עליהם קפידא, לפייס. קפידא היא דבר מעכב. והוסיף - להתחזק באמונה, ותקופת השידוכים תהית בעינכם זיכוך נפש ע”י יסורין הממרקין, והמאמין רואה בעליל שכל מה שמתכננים אין בו מאומה, שרק הקב”ה מנהל את חייו.

(מתוך הספר מה’ יצא הדבר)

תגיות:סגולותט"ו באבשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה