חדשות בארץ

החרדים לנתניהו: אם תגרור לבחירות בגלל התקציב לא נתמוך בך שוב

לפי הדיווח, שתי המפלגות החרדיות מתכוונות לעמוד בהתחייבות שלהם לגנץ להיות ערבים לקיום ההסכם שחתם עם הליכוד, ויבהירו לנתניהו שהפרתו עשויה להוביל להיפרדותן מגוש הימין. מיקי זוהר: אני לא חושב שיש היתכנות לשיתוף פעולה של החרדים עם השמאל, הם לא יצליחו לנהל קואליציה אחרת מזו שנתניהו והליכוד מובילים

ישיבת סיעה משותפת של הנציגות החרדית בכנסת, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ישיבת סיעה משותפת של הנציגות החרדית בכנסת, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גורמים ביהדות התורה וש"ס אמרו כי שתי הסיעות יבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הליכה לבחירות על רקע אי הסכמה בנושא התקציב תוביל אותן להיפרדות מגוש הימין. לפי הדיווח היום (שלישי) ב'כאן', הבכירים החרדים הציבו איום שלפיו יסרבו לחתום או להצהיר על תמיכתם בנתניהו כמועמדם לראשות הממשלה, בניגוד למסורת שנהגו בעשור האחרון. בכך יעמדו המפלגות החרדיות בהתחייבותן ליו"ר כחול לבן בני גנץ להיות ערבים לקיום ההסכם שחתם עם הליכוד, שהביאה לכינון ממשלת האחדות באפריל.

בכחול לבן דורשים מהליכוד לכבד את ההסכם הקואליציוני הקובע תקציב דו-שנתי, ואילו בליכוד עומדים על כך שהתקציב יהיה רק לשנת 2020 – שמסתיימת בעוד ארבעה חודשים – ומאיימים בפיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות. בשבוע שעבר נועד גנץ בנושא עם שר האוצר ישראל כץ, ללא התקדמות בין הצדדים.

נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

גם השותפות החרדיות בקואליציה מקיימים מגעים אינטנסיביים עם הנהגת כחול לבן על מנת שזו תיכנע לדרישת הליכוד, שכן אם עד לסוף אוגוסט לא יועבר חוק תקציב, הכנסת תתפזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, בשיאו של משבר כלכלי ובריאותי. הנפגעות העיקריות ממהלך שכזה הן המפלגות החרדיות, שתקציב הישיבות והכוללים ייכנס להקפאה ארוכה וללא יכולת להאריך שוב את התקציב הזמני, כפי שנעשה עד כה. יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, אמר בפגישה רשמית עם נתניהו כי סיעתו לא תוכל לאפשר הליכה לבחירות ללא תקציב מאושר. "לא נסכים ללכת לבחירות בלי תקציב - זה לא אפשרי מבחינתנו", הבהיר ליצמן, שהודיע כי הסיעות החרדיות לא יתמכו באף מהלך של נתניהו ואנשיו להקדים את הבחירות.

אמש אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי "עם ישראל לא יסלח לנו לעולם אם אנחנו נלך עכשיו לבחירות. על הוויכוח של התקציב אסור להפיל את הממשלה". בריאיון לחדשות 12 סירב דרעי להשיב אם הוא תומך בתקציב חד-שנתי או דו-שנתי, ואף נמנע מלהבהיר את התחייבותו בפני ראשי כחול לבן כי ההסכם הקואליציוני יכובד. "אני אמרתי מבחינה ציבורית כשהקמנו את הממשלה הזו... שאנחנו הולכים בשוויון מלא ואין סיבה שלא נקיים את ההסכם", אמר.

לפי שעה, גנץ מתמיד לעמוד בדרישתו להעביר תקציב דו שנתי. בישיבת הסיעה אתמול בכנסת הוא הודיע כי אין בכוונתו לשנות את עמדתו, "גם אם נשלם מחירים". יו"ר הקואליציה מיקי זוהר דחה הבוקר את האפשרות שהסיעות החרדיות לא ייתמכו בנתניהו בשל כך, ואמר בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן ב' כי "אין לי ספק שגוש הימין יישמר. אני לא חושב שיש היתכנות לשיתוף פעולה שלהם עם גורמי שמאל. הם לא יצליחו לנהל קואליציה אחרת מזו שנתניהו והליכוד מובילים".

תגיות:חרדיםחוק התקציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה