חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות על התבטאות אדלשטיין: לא אמר שהתגברנו על הנגיף

לדברי פרופ' חזי לוי, הדרג המקצועי מקיים דיונים באשר לאפשרות להטיל סגר על ערים אדומות – בהן בני ברק, מודיעין עילית ואלעד – שבהן לדבריו יידרשו במשרד לדון "במונחי עלות-תועלת"

לוי, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר (שלישי) כי האפשרות להטיל סגר חלקי או מלא עדיין נשקלת בממשלה. לוי אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "צריך לנסות ולראות אם ניתן להטיל סגרים או הגבלות במקומות שמראים באופן יציב תחלואה הולכת וגדלה". הוא הוסיף הצעדים הבאים יעלו מחר בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי מנכ"ל משרד הבריאות, הדרג המקצועי מקיים דיונים באשר לאפשרות להטיל סגר על ערים אדומות – בהן בני ברק, מודיעין עילית ואלעד – שבהן לדבריו יידרשו במשרד לדון "במונחי עלות-תועלת".

אתמול אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "ברור שהצלחנו לעצור את הנגיף", אך הוסיף כי "זה לא מספיק". פרופ' לוי סייג את דבריו של אדלשטיין וטען כי דבריו לא התייחסו להתגברות על הגל השני אלא לכך שיש לכאורה התייצבות בדבקה. "התחלואה עדיין אתנו, אנחנו בהחלט מתמודדים עם הצורך להוריד את התחלואה, ההידבקות והעומס שעלול להצטבר בבתי החולים ולפגום בטיפול בחולים. מוקדם לומר שהשתפרנו, יש אולי מקום לאופטימיות בכך שמקדמי ההדבקה מראים התייצבות", אמר.

רוני גמזו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)רוני גמזו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

באשר לטענות כי בממשלה לא מדברים בקול אחד, מה שיוצר סתירות ובלבול בקרב הציבור במיוחד בשל דבריו של פרויקטור הקורונה החדש פרופ' רוני גמזו בנאום כניסתו לתפקיד, שבו האשים את הממשלה ב"הנחיות לא הגיוניות" שהביאו למשבר אמון מול הציבור, אמר פרופ' לוי כי "גמזו עובד במרץ רב ובמסירות רבה עם כולנו כדי לגבש את הכלים ולהביא אותם". לדבריו, "אני לא חושב שהוא אובד עצות, אנחנו מתמודדים עם נגיף, השיקול של הקלות או הגבלות מול הסיכוי לעלייה בתחלואה הוא כבד מאוד. אנחנו לא מחפשים לבוא ולהכביד על הציבור, אבל צריך לראות מה כל צעד יכול להביא".

פרופ' גמזו טען אתמול כי מסתמנת התייצבות בעקומת התחלואה וכי "אנחנו מאוד קרובים לירידה בתחלואה". בהצהרה משותפת לצד ראש הממשלה ושר הבריאות הוא אמר כי בכל הנוגע להגבלות נוספות "לא נהיה פזיזים, ניישר קו בדברים שיש ביניהם הבדלים. אנחנו רוצים ליצור אכיפה נכונה, שהכללים יהיו ברורים הפעם". לדבריו, "יהיה קל יותר להוריד את ההגבלות כשגרף התחלואה יירד".

תגיות:חזי לוייולי אדלשטייןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה