חדשות בארץ

צה"ל תקף יעדים של צבא סוריה בתגובה לפיגוע שסוכל

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא, ציטטה מקור צבאי סורי שמסר כי בסביבות השעה 22:40 תקפו מסוקי קרב ישראליים בכמה מטחי טילים כמה אתרים בגבול באזור קונייטרה וכי "נגרם נזק בלבד". בצה"ל אמרו כי הם רואים במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו

צה"ל תוקף בסוריהצה"ל תוקף בסוריה
אא

צה"ל תקף הלילה (שלישי) מטרות של צבא סוריה בתגובה להנחת מטעני החבלה, שסוכלה אמש בדרום רמת הגולן. לפי הודעת הצבא, התקיפה נעשתה בדרום סוריה, והשתתפו בה מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל. המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה. עוד נאמר בהודעה כי צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, ו"ימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא, ציטטה מקור צבאי סורי שמסר כי בסביבות השעה 22:40 תקפו מסוקי קרב ישראליים בכמה מטחי טילים כמה אתרים בגבול באזור קונייטרה וכי "נגרם נזק בלבד".

בלילה שבין ראשון לשני חיסל צה"ל חוליה של ארבעה מחבלים שניסתה להניח מטענים בגבול סוריה, מזרחית לגדר הגבול עם ישראל. בהודעת הצבא נמסר כי חיילים וכלי טיס ירו לעבר הארבעה, לפחות אחד מהם חמוש. אין נפגעים ישראלים בתקרית. התקרית אירעה באזור מוצב לא פעיל של צה"ל על קו הגבול מקביל למושב אליעד, שם פעל בעבר צה"ל בסיוע לפליטים סוריים.

הארבעה חצו את הקו שמפריד בין שטח סוריה למובלעת הישראלית, אך לא חצו את הגדר. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי אזרחים לא נוסעים במקום, כך שהמטענים נועדו לפגוע בחיילים. הכוח פעל בטווח של 300-100 מטרים מהמחבלים. "נערכנו לפתיחת אש משולבת מהאוויר ומהיבשה על ידי כוח של מגלן שירה רימונים נפיצים ממטול, מנשק קל וממקלעים", נמסר. בצה"ל הודיעו כי ישראל "רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשרו כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

לפי שעה, במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה לא עומד מאחורי ניסיון הפיגוע שלשום, וכי איראן היא שהפעילה לכאורה חוליה מקומית המורכבת מפעילי מיליציות שיעיות במטרה לפגוע בכוחות צה"ל. איראן ניסתה כמה פעמים לפגוע במטרות ישראליות, בעקבות תקיפת יעדים איראניים בסוריה שיוחסו לישראל.

אתמול נפגשו מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד אונדו"ף, גנרל אישוואר האמל, בזירת הנחת המטענים. בפגישה התלונן מפקד האוגדה על התקרית והאשים את המשטר הסורי, ש"אחראי לכל הנעשה משטחו".

תגיות:צה"לסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה