חדשות בארץ

גמזו אישר את כניסתם של 17 אלף תלמידי ישיבות וסטודנטים תושבי חו"ל

לפי שעה לא ניתן להעריך כיצד תתפרס הגעתם, ובמשרד הבריאות טוענים כי הגעתם לא צפויה להיות מיידית או בבת אחת, אלא על פני השנה, בכפוף לתוכנית שתגובש. ההחלטה לאשר לתלמידי הישיבות והסטודנטים הגעה לארץ נוגעת רק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות, שמתחייבים לעמוד בתנאי בידוד של שבועיים בקפסולות של עד 6

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (שני) כי יאשר את כניסתם לקראת החגים של 17 אלף תלמידי ישיבות וסטודנטים שאינן מחזיקים באזרחות ישראלית. זאת, למרות שרשות התעופה האזרחית עדכנה את חברות התעופה כי אישור הכניסה של מי שאינם תושבי המדינה ייאסר עד ספטמבר. האיסור אינו כולל זרים העובדים בישראל, נשואים לאזרחים זרים או כאלה הלומדים כאן ורשאים לבקש אישור כניסה מיוחד ומחויבים להציג ביטוח בריאות, כולל סעיף המכסה את מחלת הקורונה.

גמזו ושר הבריאות לשעבר ליצמן, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)גמזו ושר הבריאות לשעבר ליצמן, בשנה שעברה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

אתמול אמר גמזו כי הכנסת אלפי הצעירים מארצות הברית היא החלטה שהתקבלה לפני שנכנס לתפקיד, וכי הוא "לא סגור לחלוטין" מה ההוראות הנוספות שמשרד הבריאות צריך לתת. אתמול הוא קיים דיונים עם הגורמים הרלוונטיים, על מנת לייצר תמונת מצב עדכנית בעניין ההיערכות לבואם של התלמידים. על פי הנתונים שהוצגו בפגישה, במסגרת האישור שנתנה הממשל יגיעו ללימודים באוניברסיטאות עד כ-2,000 סטודנטים, עד כ-12,000 תלמידי ישיבות; עד כ-5000 משתתפים בפרויקט מסע כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1500 תלמידים למוסדות פרטיים. לפי משרד הבריאות, כל הבאים ארצה מתכוונים לשהות בישראל תקופה ממושכת, בחודשים הקרובים.

לפי שעה לא ניתן להעריך כיצד תתפרס הגעתם, ובמשרד הבריאות טוענים כי הגעתם לא צפויה להיות מיידית או בבת אחת, אלא על פני השנה, בכפוף לתוכנית שתגובש. ההחלטה לאשר לתלמידי הישיבות והסטודנטים הגעה לארץ נוגעת רק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות, שמתחייבים לעמוד בתנאי בידוד של שבועיים בקפסולות של עד 6. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו בקשה לאישור כניסה מיוחד.

להחלטה קדמו דיונים בהשתתפות יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג, ראש רשות האוכלוסין פרופ' שלמה מור יוסף, ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות ונציגי המועצה להשכלה גבוהה. פרופ' גמזו הדגיש בדבריו הבוקר כי "בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם". עם זאת, כלל לא ברור האם ההחלטה בתחום סמכותו.

"משרד הבריאות מקפיד ויקפיד על קיום תנאים במוסדות המאפשרים בידוד ומחייב את מנהלי המוסדות להתחייב לכך. הפרה של התנאים היא הפרה של תנאי השהיה בארץ על כל המשתמע מכך הן כלפי התלמיד והן כלפי המוסד", נמסר בהודעת המשרד. עוד נמסר כי על מנת לוודא שלא תהיה חריגה באף מוסד הנחה גמזו את אנשי משרד הבריאות לנהל פיקוח ובקרה קבועים, ולצורך כך יגויסו פקחים ייעודיים.

תגיות:קורונהעלייה לארץרוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה