חדשות בארץ

גנץ: "ההפגנות - נשמת אפה של הדמוקרטיה". נתניהו: "בני, זה ניסיון לרמוס אותה"

נתניהו גינה את מה שהוא כינה "חד-צדדיות של אמצעי התקשורת", ש"לא מדווחת על הפגנות – הם משתתפים בהפגנות". על אף העובדה כי מרבית אלו שספגו אלימות מצד תומכי נתניהו נמנים על מתנגדיו, ראש הממשלה סירב לגנות את האלימות וציין כי שוטר הותקף על ידי מתנגדיו בהפגנות בבלפור

נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: מארק ישראל סלם)נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: מארק ישראל סלם)
אא

ראש הממשלה החליפי בני גנץ גיבה היום (ראשון) את ההפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, וקרא למשטרה לפעול במינימום הכוח הנדרש ולשמור על החוק ועל שלום המפגינים. גנץ אמר בישיבת הממשלה כי "כממשלה אנו מחויבים להיות קשובים לאנשים, כשלטון מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים שלצערי גם אתמול הותקפו במספר מוקדים. זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואלימות כי כרסום יסוד הדמוקרטיה".

שוטרים מפנים בכוח מפגינים ברחוב בלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שוטרים מפנים בכוח מפגינים ברחוב בלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אלפים הפגינו אמש (ראשון) בכ-250 מוקדים ברחבי הארץ נגד נתניהו והתנהלות ממשלתו במגפת הקורונה. המוקד המרכזי היה סמוך למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, שם נאספו יותר מ-10,000 בני אדם, שקראו קריאות והניפו שלטים בגנות הממשלה. הפגנות התקיימו גם סמוך למעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, ובפארק צ'רלס קלור בתל אביב התקיימה מחאת העצמאים והמובטלים שקראו "לחם, עבודה" ו-"הם מנותקים". לדברי גנץ, "אחריות עצומה מוטלת על הכתפיים של כולנו. אני מבקש מכולם כאן - לא להקצין, לא לתקוף רק לשם התקיפה. הנהגה היא קודם כל דוגמה אישית שלנו ומה שאנחנו משדרים לציבור. אם נשדר ממלכתיות וכבוד הדדי - והציבור ידע ללכת אחרינו".

נתניהו, שישב בסמוך לגנץ, פנה אליו בתגובה: "בני, אני לא התכוונתי לגעת בהפגנות, אבל כיוון שאתה נגעת בהן אני אגיד כמה דברים. בשם הדמוקרטיה אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. כשמדובר במפגינים של השמאל - הכול נעלם". נתניהו גם תקף את היחס התקשורתי שלו הם זוכים, לטענתו. "אלה מדגרות של קורונה. יש כללים שלא נאכפים. אף אחד לא מגביל ואף אחד גם לא ניסה להגביל. אני אומר הפוך: מתדלקים את ההפגנות בהתגייסות תקשורתית שאני לא זוכר כמוה. מעודדים אותם. מאפשרים לשתק שכונות. לחסום כבישים בניגוד מוחלט לכל מה שהיה מקובל בעבר".

נתניהו גינה את מה שהוא כינה "חד-צדדיות של אמצעי התקשורת", ש"לא מדווחת על הפגנות הם משתתפים בהפגנות". על אף העובדה כי מרבית אלו שספגו אלימות מצד תומכי נתניהו נמנים על מתנגדיו, ראש הממשלה סירב לגנות את האלימות וציין כי שוטר הותקף על ידי מתנגדיו בבלפור. "התקשורת אף רומזת שהשוטר אשם, ואם לא אשם, עבדכם אשם כי אני הרי כביכול שולח את השוטרים, דבר שלא היה ולא נברא", הוסיף.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח בתגובה ביקורת על ראש הממשלה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הפגנה היא זכות יסוד של אזרחים בדמוקרטיה" וכי נתניהו נכשל בניהול המשבר, באבטלה ובעצמאים משום "שהתעסקת בהטבות המס שלך ובתיקים הפליליים שלך". לדבריו, "התנתקת מהציבור ואיבדת את אמונו. הדרך היחידה שלך לגרום להפגנות האלה להיפסק היא להתפטר".

תגיות:בני גנץהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה