חדשות בריאות

התפרצות מחודשת בבית האבות בבני ברק: 9 נדבקו בקורונה

בשל ההתפרצות הנחה מנהל מגן אבות ואימהות להשאיר את הדיירים במקום, לבצע דגימות חוזרות כל ארבעה ימים ולנטר מקרוב את מצב המטופלים והעובדים כדי לאתר התפתחות אירועי תחלואה או הדבקה אפשריים. עד כה נפטרו 123 קשישים מקורונה בבתי אבות ודיור מוגן, והם מהווים כ-42% מסך הנפטרים מהנגיף בישראל

בדיקת קורונה בבית אבות בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקת קורונה בבית אבות בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

9 דיירים בבית האבות שלמה המלך בבני ברק אובחנו היום (ראשון) כחולי קורונה. זאת, אחרי שבמהלך סוף השבוע זוהתה התפרצות מחודשת של הנגיף עם חשיפתו של מטופל נוסף, שהובילה לביצוע בדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות. לפי בית האבות, "על פי תחקירי אירועי הגל הראשון ולאחר קבלת המלצות מהדרגים המקצועיים התחלנו לראשונה בנקיטת מדיניות חדשה של מטה מגן אבות ואימהות".

עוד נמסר מבית האבות כי בשל הימצאות 160 הדיירים באוכלוסיית סיכון מוגברת הוחלט כי חולי הקורונה שחשים בטוב לא יישלחו למחלקות הקורונה קורונה ייעודיות במרכזים רפואיים גריאטריים ברחבי הארץ. "השארת הדיירים הקשישים הא-סימפטומטיים בבית האבות שלהם נעשית מתוך הבנה שקשישים רבים מעדיפים להישאר במקום אותו הם מכירים עם המטפלים הצמודים והמוכרים להם. מאירועי הגל הראשון למדנו שעצם העברת קשיש מהמקום המוכר לו למקום אחר - גורמת לפגיעה משמעותית במצבו הנפשי והקוגניטיבי. אנו יודעים גם שהצוות המכיר אותו בבית האבות מודע להרגליו ולכן יודע לספק לו את כל צרכיו", נמסר.

ההחלטה להשאיר מטופלים בבית האבות שלהם נעשית לאחר בדיקה של המוסד עצמו על מנת לוודא שניתן לבודד את נשאי הקורונה משאר הדיירים. מבוצעת בדיקה גם שהצוות מצויד וממוגן, בהתאם להנחיות של היחידה הארצית למניעת זיהומים ושל מטה מגן אבות ואימהות. לפי בית האבות, פרופ' נמרוד מימון, מנהל מגן אבות ואימהות, הנחה להשאיר את הדיירים במקום, לבצע דגימות חוזרות כל ארבעה ימים ולנטר מקרוב את מצב המטופלים והעובדים כדי לאתר התפתחות אירועי תחלואה או הדבקה אפשריים.

123 קשישים נפטרו בישראל מקורונה בבתי אבות ודיור מוגן, והם מהווים כ-42% מסך הנפטרים מהנגיף בישראל. המוסדות שבהם מספר הנפטרים הוא הגדול ביותר הם יוקרה ביבנאל (22 נפטרים), משען בבאר שבע (14 נפטרים), מעון הורים בירושלים (11 נפטרים), שלמה המלך בבני ברק (10 נפטרים), מגדל נופים בירושלים (6 נפטרים), בית האבות הבולגרי בראשון לציון (6 נפטרים), ויז'ניץ בבני ברק (5 נפטרים), עמל בשרון ברעננה (5 נפטרים) ועטרת אבות בבני ברק (5 נפטרים).

תגיות:קורונהבני ברקבית אבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה