חדשות בארץ

הבוקר: מענקי הקורונה יוצאים לדרך

המענקים עבור משפחות יינתנו רק להורים לילדים מתחת לגיל 18, ובהמשך השבוע יועברו מענקים בסך 750 שקל לכל אזרח בישראל. המענק יועבר לחשבון הבנק שאליו משולמת קצבת הילדים. מנכ"ל הבנטוח הלאומי: "אלה שאין במחיצת הביטוח הלאומי את חשבונות הבנק שלהם, נעביר את מה שמגיע להם לבנק הדואר"

נתניהו בהצהרה על תוכנית המענקים (צילום: לע"מ)נתניהו בהצהרה על תוכנית המענקים (צילום: לע"מ)
אא

הביטוח הלאומי צפוי להעביר הבוקר (ראשון) את מענקי הקורונה למשפחות עבור הילדים. מדובר בתשלום הראשון של המענק החד-פעמי לכלל תושבי ישראל, שעליו החליטו הממשלה והכנסת בשבוע שעבר. משיקולי נוחות תפעולית, היום ישולם המענק בגין הילדים, בסכום של 500 שקל על כל אחד מארבעת הילדים הראשונים במשפחה ו-300 שקל על כל ילד נוסף – ללא הגבלה. במהלך הימים הבאים יועברו בהדרגה מענקים להורים ולקבוצות זכאים אחרות.

המענקים עבור משפחות יינתנו רק להורים לילדים מתחת לגיל 18, ובהמשך השבוע יועברו מענקים בסך 750 שקל לכל אזרח בישראל. המענק יועבר לחשבון הבנק שאליו משולמת קצבת הילדים, כך שבמקרה של הורים גרושים הכסף ישתקף בחשבונו של ההורה שמקבל עבורו את קצבת הילדים עד יולי 2020. גם ילדים שנולדו במהלך חודש יולי, ואשר טרם קיבלו מענק, יהיו זכאים לתשלום. עם זאת, אזרחים שמלאו להם 18 שנים אחרי 1 ביולי לא יקבלו מענק בסך 750 שקל.

לפי הביטוח הלאומי, מענק המשפחות מכסה כ-2.98 מיליון ילדים, בכ-1.22 מיליון משקי בית המקבלים קצבת ילדים בשגרה (נכון ליוני האחרון). בכ-103 אלף ממשקי הבית האלה יש חמישה ילדים או יותר, וביותר מרבע מתוך אלה – שבעה ילדים או יותר.

שפיגלר, ב-2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שפיגלר, ב-2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התוכנית, שלה אחראים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, נאמדת בכ-1.45 מיליארד שקל – פי 3 מהתשלומים החודשיים הרגילים של קצבת הילדים. בסך הכול תוקצבו תשלומים בסך כ-6.5 מיליארד שקל למענק לכל תושבי ישראל מכל הגילים.

מנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר הבוקר לקשת 12 כי אלו שלא מחזיקים בחשבון בנק או שלא העבירו את פרטיו למוסד יקבלו את המענק באמצעות בנק הדואר. "כל אחד מהם יגיע לסניף שקרוב אליו, יזדהה ויקבל את המענק שמגיע לו". בנוסף, במוסד פועלים בכמה אמצעים על מנת ללקט את חשבונות הבנק של האנשים שלא מצויים במאגרים. "מדי יום אנחנו מצמצמים את מספר האנשים האלה, בין היתר באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, מערכת של מוקד טלפוני אישי וכן מוקד טלפוני דיגיטלי. אנשים יתקשרו, כל מה שהם יצטרכו לעשות זה להכניס את תעודת הזהות שלהם ואת מספר חשבון הבנק שלהם. כך גם לגבי סניפי הביטוח הלאומי, מי שבכל זאת ירצה להגיע לאחד מהסניפים יוכל להכניס שמה את חשבון הבנק שלו. אלה שחשבונות הבנק שלהם לא יגיעו לידנו, יידרשו לגשת לבנק הדואר ולקבל את הכסף במזומן",  הוסיף.

תגיות:חוק המענקיםביטוח לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה