חדשות בארץ

המחאות נגד נתניהו | 250 מוקדי הפגנות, 12 עצורים

הפגנות התקיימו הלילה גם סמוך למעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, ובפארק צ'רלס קלור בתל אביב התקיימה מחאת העצמאים והמובטלים שקראו "לחם, עבודה" ו-"הם מנותקים". במחאה בתל אביב נאמו גם אנשי תרבות. בנוסף, אלפי אנשי "הדגלים השחורים" הפגינו בעשרות צמתים ברחבי הארץ

שוטרים מפני בכוח מפגינים ברחוב בלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שוטרים מפני בכוח מפגינים ברחוב בלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אלפים הפגינו אמש (ראשון) בכ-250 מוקדים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנהלות ממשלתו במשבר הקורונה. המוקד המרכזי היה סמוך למעונו הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, שם נאספו יותר מ-10,000 בני אדם, שקראו קריאות והניפו שלטים בגנות הממשלה והעומד בראשה. המפגינים קיימו תהלוכה ברחובות סמוכים למעון, וצעדו מכיכר פריז לרחובות קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ואגרון - ובחזרה לכיכר פריז. ההפגנה נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה, עד שבמשטרה החליטו לפנות את המפגינים באלימות, שהובילה למעצרם של 12 מפגינים. בשל ניסיונות עבר של תומכי נתניהו לפגוע במפגינים הקצתה המשטרה כוחות גדולים למוקדי המחאה.

הפגנות התקיימו הלילה גם סמוך למעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, ובפארק צ'רלס קלור בתל אביב התקיימה מחאת העצמאים והמובטלים שקראו "לחם, עבודה" ו-"הם מנותקים". במחאה בתל אביב נאמו גם אנשי תרבות. בנוסף, אלפי אנשי "הדגלים השחורים" הפגינו בעשרות צמתים ברחבי הארץ.

המחאה בבלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)המחאה בבלפור, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהפגנה בבלפור נשארו קומץ מפגינים במתחם המחאה, לאחר שהמשטרה קראה להם מספר פעמים להתפזר באופן עצמי, והחלו להפר את הסדר הציבורי. מפקד מרחב ציון במשטרה, תת-ניצב עופר שומר, אמר לאחר פיזור ההפגנה: "רוב המפגינים סיימו את המחאה בצורה יפה, מסודרת ומכבדת, ואני רוצה לשבח אותם על התנהגות מופתית. כמעט 10,000 איש התנהגו בצורה מופתית, סיימו את המחאה שלהם ועזבו בצורה מסודרת. חלק קטן של מפגינים, ממש קומץ של עד 200 איש, נשארו במקום וסירבו להתפנות. אפשרנו להם להישאר כמעט עד השעה 02:00 בלילה, כרזנו והזהרנו, ובסוף נאלצנו להשתמש בכוח סביר כדי לפזר אותם".

"אני שמח שהמחאה הגדולה הסתיימה בצורה מסודרת", הוסיף שומר. "חשוב להדגיש - המשטרה עשתה תהליך של הידברות, היו פה אנשים עם רצון טוב. הוכחנו שעם הידברות נכונה אפשר להפגין ולמחות בצורה מסודרת ואין עם זה שום בעיה. למשטרה מאוד חשוב לאפשר את חופש המחאה ולאבטח את המפגינים".

במקביל, עשרות בני אדם הפגינו בתל אביב מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, במחאה על דחיית העתירה של תושבי רחביה נגד ההפגנות מול מעון ראש הממשלה. את ההפגנה ארגנו תנועת אם תרצו והחזית לשחרור דרום תל אביב, שבראשה עומדת הפעילה החברתית שפי פז. המפגינים, שהצטיידו בחצוצרות ובתופים, קוראים "דין צהלה כדין רחביה". המשטרה עצרה שני מפגינים במחאה, בהם פז, בגין מה שהוגדר בהודעת המשטרה "השחתת פני מקרקעין".

תגיות:הפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה