חדשות בעולם

טראמפ קורא "לדחות" את הבחירות לנשיאות ארה"ב

בציוץ שפרסם בטוויטר הזהיר טראמפ כי אם הבחירות יתקיימו במועדן כשמסביב נמשכת מגפת הקורונה, ורבים מהאמריקנים ינצלו בשל כך את הזכות להצביע דרך הדואר, במקום בקלפיות, יירשמו זיופים רבים. לפי שעה, טראמפ ממשיך לפגר בסקרים הארציים בפער עצום על פני יריבו הדמוקרטי, ברקע המשבר הכלכלי וכן אופי הטיפול בה מצד הממשל

טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (חמישי) לדחות את הבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-3 בנובמבר, בשל טענות בלתי מבוססות שלפיהן הצבעה באמצעות הדואר עשויה להוביל לזיופים רבים. בחלק מהמדינות בארצות הברית מונהגת האפשרות להצביע בדואר, במקום בקלפיות, ועל רקע מגפת הקורונה ייתכן שרבים מתושבי מדינות אלו יעשו בה שימוש. למרות ההצעה של טראמפ, תאריכי הבחירות הפדרליות, שנקבעו ליום שלישי הראשון שאחרי 1 בנובמבר, מעוגנים בחוק פדרלי, ועל מנת לשנות זאת ישנו צורך באישור הקונגרס, שנשלט בידי רוב דמוקרטי, ורוב רפובליקני בסנאט. בנוסף, גם במקרה שהיא תאושר, תרחיש שסיכוייו אפסיים במיוחד, ייתכנו עתירות לבתי המשפט שיבלמו את היוזמה.

טראמפ כתב בציוץ בטוויטר: "עם הצבעה אוניברסלית באמצעות הדואר (לא באמצעות טופסי נפקדים, שהם דבר טוב), שנת 2020 תהיה שנת הבחירות הכי לא מדויקת ומלאת מרמה בהיסטוריה. זו תהיה מבוכה גדולה לארה"ב. לדחות את הבחירות עד שאנשים יוכלו להצביע כראוי, בבטחה ובביטחון???" בכך סתר הנשיא את דבריו מאפריל, שבהם פסל על הסף את האפשרות לדחות את הבחירות. "מעולם לא חשבתי אפילו על שינוי הבחירות", אמר. "מדוע שאעשה זאת? 3 בנובמבר. זה מספר טוב. לא, אני מצפה לבחירות האלה".

בחירות בארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)בחירות בארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)

עם זאת, בריאיון שהעניק באחרונה לפוקס ניוז סרב טראמפ להצהיר שיכבד את תוצאות הבחירות. "אצטרך לראות", אמר לעיתונאי כריס וולאס. "לא, אני לא מתכוון לומר פשוט 'כן'. אני לא מתכוון לומר 'לא', ולא אמרתי כך בפעם האחרונה גם". גם במערכת הבחירות לנשיאות ב-2016 הוא הטיל ספק בתוצאות הבחירות, אם אלו יהיו לרעתו.

לפני כשבועיים החליף טראמפ את מנהל קמפיין הבחירות שלו, בראד פרסקייל, בעקבות הסקרים המנבאים לו תבוסה מוחצת מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות שייערכו בעוד ארבעה חודשים. מי שימלא את מקומו של פרסקייל הוא ביל סטפיין, פעיל רפובליקני ותיק ששימש כסגן מנהל הקמפיין.

לפי שעה, טראמפ ממשיך לפגר בסקרים הארציים בפער עצום על פני יריבו הדמוקרטי, ברקע המשבר הכלכלי בעקבות המגפה וכן אופי הטיפול בה מצד הממשל. בסקר שפורסם ברשת NBC והעיתון וול סטריט ג'ורנל עלה שביידן מוביל על פני טראמפ ב-11% בקרב מצביעים רשומים – 51% מול 40%. בנוסף, שבעה מתוך עשרה אנשים סבורים שהמדינה צועדת "בכיוון הלא נכון" ורובם השיבו שהם לא מרוצים מהטיפול של טראמפ בקורונה וביחסים הבין גזעיים בארה"ב.

תגיות:הבחירות בארה"ב 2020דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה