חדשות בארץ

הילדה נותחה בחשד לדלקת חריפה בתוספתן – לא תאמינו מה התגלה במעיים

המכשור הלפרוסקופי, באמצעותו בוצע הניתוח לילדה בת ה-10, נדבק במהלכו למעי ומשך אותו. צילום רנטגן של הבטן גילה שורה של מגנטים בתוך המעי, שיצרו כיב מסכן חיים במעיים. הצוות הרפואי ניצל את כושר המגנט של המכשיר הלפרוסקופי ומשך את המגנטים מהמעי הדק לתוספתן, שנכרת עם המגנטים בתוכו

  • ט' אב התש"פ
(המרכז הרפואי שמיר)(המרכז הרפואי שמיר)
אא

במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא נערך השבוע ניתוח לילדה בת 10, בחשד לדלקת חריפה בתוספתן. במהלך הניתוח, המכשור הלפרוסקופי (זעיר פולשני) באמצעותו מבוצע ההליך השגרתי, נדבק למעיים. התברר כי הילדה בלעה מגנטים של משחק, שיכלו לסכן את חייה.

התמונה הקלינית והדמיות האולטרסאונד שנערכו לילדה, עם הגעתה לבית החולים, העלו את החשד כי היא סובלת מדלקת תוספתן חריפה. בשל כך, היא נלקחה לניתוח לפרוסקופי כמקובל. ד"ר עדי קנושי, מומחית בכירורגית כללית בתת-התמחות בכירורגיית ילדים במרכז הרפואי – שביצעה את הניתוח – זיהתה במהלכו כי התוספתן לא נראה מודלק. במצב זה, הפרוטוקול מחייב לחפש את הסיבה לתסמינים ולבדוק את המעי הדק.

כאמור, במהלך הניתוח הלפרוסקופי המכשיר נדבק למעי ומשך אותו. עקב כך, עלתה ההשערה כי ייתכן ובמעי הדק נמצא מגנט. טכנאי רנטגן הוזמן לחדר הניתוח וביצע צילום בטן, שהדגים שורה של מגנטים בתוך המעי. מדובר בחמישה מגנטים שהצמידו שתי לולאות מעי זו לזו. לדברי ד"ר קנושי, הלחץ שיצרו המגנטים יצר כיב – פצע בדופן המעיים: "מדובר במצב רפואי מסכן חיים, שיכול להחריף עד לכדי חור במעי וזיהום מפושט בכל הבטן".

ד"ר קנושי הזעיקה לסיוע את הרופאה הבכירה, ד"ר נדיה סירוטה. כדי לא לפתוח את המעי או לכרות חלקים ממנו, הן ניצלו את כושר המגנט של המכשיר הלפרוסקופי וביצעו משיכה של המגנטים מהמעי הדק לתוספתן, שנכרת עם המגנטים בתוכו.

"המגנטים נמצאו במעי הדק הסופי באזור התוספתן, ולכן נראו תסמינים הדומים לדלקת בתוספתן", הסבירה ד"ר קנושי. "בסופו של דבר, הילדה עברה ניתוח כריתת תוספתן שהוא ניתוח שגרתי ושכיח עם החלמה מהירה, וכעת מרגישה מצוין ותחזור בהקדם לפעילות".

"אם בולעים מספר מגנטים, הם עשויים להימצא בחלקים שונים של המעי, אשר נצמדים אחד לשני ויכולים להוביל לפרפורציה (חור במעי)", התריעה ד"ר קנושי. "מגנטים הם מאוד מסוכנים. על ההורים לשים לב ולהשגיח במשחקים מסוג זה".

ד"ר אסנת זמורה, מנהלת מחלקת כירורגיה במרכז הרפואי שמיר, הוסיפה כי מדובר במקרה יוצא דופן: "המנתחת, ד"ר קנושי, זיהתה תוך תושייה בסיטואציה שאיננה רגילה את התמגנטות המכשיר הלפרוסקופי למעיים, ומיהרה לפעול ולאבחן במה מדובר. לאחר מכן פעלה ביצירתיות, יחד עם רופאה בכירה של המחלקה, למשיכת המגנטים עד התוספתן וכריתתו, וכך נחסך ביצוע ניתוח מורכב יותר. חשוב שאנשים יבינו שיש משמעות לכך שילד מכניס משהו לפה, ויש להיזהר עם המשחקים שעשויים להכיל מגנטים".

המגנטים שהוצאו מהמעי (המרכז הרפואי שמיר)המגנטים שהוצאו מהמעי (המרכז הרפואי שמיר)

תגיות:תוספתןניתוחמגנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה