חדשות בארץ

יוניפי"ל פתח בחקירת התקרית עם חיזבאללה בגבול לבנון

בחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון נכתב כי בעקבות האירועים בסמוך ל"קו הכחול", קו הגבול בין ישראל ללבנון לאחר הנסיגה מלבנון, נפתחה חקירה כדי לקבוע את "העובדות והנסיבות". החקירה מתבצעת במקביל לתקשורת שמקיים מפקד יוניפי"ל עם שני הצדדים

זירת האירועזירת האירוע
אא

ארגון יוניפי"ל, כוח משקיפי האו"ם בלבנון, הודיע היום (רביעי) על פתיחה בחקירת התקרית שלשום בגבול ישראל-לבנון, שבה ניסתה חוליית מחבלים של חיזבאללה לבצע פיגוע חדירה. בחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון נכתב כי בעקבות האירועים בסמוך ל"קו הכחול", קו הגבול בין ישראל ללבנון לאחר הנסיגה מלבנון, נפתחה חקירה כדי לקבוע את "העובדות והנסיבות". החקירה מתבצעת במקביל לתקשורת שמקיים מפקד יוניפי"ל, סטפנו דה קול, עם שני הצדדים, מתוך מטרה להרגיע את המצב ולמנוע הסלמה.

החקירה נועדה לשפוך אור על האירוע, שככל שהיה צפוי בצה"ל מעכבים את פרסום הצילומים והסרטונים לציבור. בארגון הבינלאומי ינסו לקבוע מי היו אלו אותם אנשים שצה"ל ירה לעברם, האם הם היו חמושים ובאילו אמצעי ירי השתמש הצבא הישראלי כדי להבריחם חזרה לגבול. סוגיה נוספת שתיבחן תעסוק בשאלת הפרת הריבונות מצד המפגעים שחדרו לשטח ישראל ומצד צה"ל שביצע ירי לתוך שטחי לבנון.

מתחקיר התקרית בהר דב עולה כי חוליית חיזבאללה הגיעה עד למרחק של כ-50 מטרים ממוצב צה"ל, אולם נמלטה מן המקום מיד לאחר שנפתחה לעברה אש. באירוע לא נרשמו נפגעים בשני הצדדים, והערכות הן שישראל לא רצתה להביא לקורבנות בנפש כדי לא להוביל להסלמה נוספת שתבוא כנקמה על מותם.

במערכת הביטחון הדגישו אמש כי המתיחות בצפון עדיין בעיצומה וכי קיימת סבירות גבוהה לניסיון נוסף של חיזבאללה לפעול במהלך השבועות הקרובים, כנקמה על מות אחד מלוחמיו בהפצצה בדמשק בשבוע שעבר שיוחסה לישראל. על רקע זה תגבר צה"ל אתמול פעם נוספת את הכוחות הפרוסים לאורך גבול לבנון, בפעם השנייה תוך יומיים, שכלל יחידות מיוחדות, כוחות ממערך האש ויחידות מודיעין.

תגיות:יוניפי"לחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה