חדשות בארץ

בחירות באופק: הפגישה בין גנץ לכץ הסתיימה ללא תוצאות

יו"ר ש"ס נפגש היום עם גנץ והבהיר לו כי חיוני להגיע להסכמות מהירות. "תחליטו מה שתחליטו, תגיעו לפשרה וזה יהיה מוסכם עלינו", אמר דרעי. "חשוב שהממשלה תמשיך נוכח האתגרים הגדולים בתקופה הנוכחית". גנץ ציין את הסיכום שחתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "יש הסכם עם הליכוד וצריך לעמוד בו"

נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן נועדו היום (רביעי) בכנסת עם שר האוצר ישראל כץ, עמו דנו על המשבר הקואליציוני סביב חוק התקציב. בכחול לבן דורשים מהליכוד לכבד את ההסכם הקואליציוני שלפיו יועבר תקציב דו-שנתי, ואילו בליכוד עומדים על כך שהתקציב יהיה רק לשנת 2020 – שמסתיימת בעוד ארבעה חודשים – ומאיימים בפיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות. הפגישה, שבאה במסגרת מגעים לבלום את פיזור הכנסת באופן אוטומטי, הסתיימה ללא התקדמות בין הצדדים.

גם השותפות החרדיות בקואליציה מקיימים מגעים אינטנסיביים עם הנהגת כחול לבן על מנת שזו תיכנע לדרישת הליכוד. יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש היום עם גנץ והבהיר לו כי חיוני להגיע להסכמות מהירות. "תחליטו מה שתחליטו, תגיעו לפשרה וזה יהיה מוסכם עלינו", אמר דרעי. "חשוב שהממשלה תמשיך נוכח האתגרים הגדולים בתקופה הנוכחית". גנץ ציין את הסיכום שחתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "יש הסכם עם הליכוד וצריך לעמוד בו".

אולם, לצד ההודעות הרשמיות של הליכוד כי "אסור ללכת לבחירות", הבוקר הכריז שר האוצר על כוונתו להביא לאישור הממשלה כבר ביום ראשון תקציב חד-שנתי ללא שנועץ קודם לכן עם כחול לבן, שמסרה כי "אי אפשר להביא לאישור דברים שאינם בהסכמה".

אם עד לסוף אוגוסט לא יועבר חוק תקציב, הכנסת תתפזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, בשיאו של משבר כלכלי ובריאותי. הנפגעות העיקריות ממהלך שכזה הן המפלגות החרדיות, שתקציב הישיבות והכוללים ייכנס להקפאה ארוכה וללא יכולת להאריך שוב את התקציב הזמני, כפי שנעשה עד כה. יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, הבהיר היום בפגישה עם נתניהו כי סיעתו לא תוכל לאפשר הליכה לבחירות ללא תקציב מאושר. "לא נסכים ללכת לבחירות בלי תקציב - זה לא אפשרי מבחינתנו", הבהיר ליצמן, שהודיע כי הסיעות החרדיות לא יתמכו באף מהלך של נתניהו ואנשיו להקדים את הבחירות.

למרות שההסכם עם כחול לבן, שנחתם בשיא משבר הקורונה, קובע כי יאושר תקציב דו-שנתי שיבטיח את היציבות הקואליציונית ואת הגעתו של גנץ לכס ראש הממשלה ב-2021, בליכוד מנסים למצוא פתח מילוט מההסכם באופן שלא יפגע בתדמית הציבורית של ראש הממשלה, שטען בראשית השבוע כי "אין שום סיבה ללכת לבחירות". גנץ מנגד אמר כי "אף אחד לא צריך לשאול את עצמו כל בוקר מה יהא גורלו בעוד חצי שנה". הוא הוסיף: "תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות. צריך להבין שהליכה לבחירות רביעיות במקום להעביר תקציב ויציבות זה פשוט חוסר אחריות לאומית והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינה שיכול לעלות על דעתו הליכה לבחירות".

תגיות:בני גנץחוק התקציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה