חדשות בארץ

עימות בליכוד: ח"כים פעלו להדיח את זוהר – נתניהו בלם את היוזמה

חברי כנסת בליכוד פעלו בחשאי להדחתו של יו"ר הסיעה מיקי זוהר מתפקידו. היוזמה הוקפאה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם חבר הכנסת שלמה קרעי, שהוביל את המהלך, ולחץ עליו לסגת ממנו

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הרוחות בליכוד ממשיכות לסעור, לאחר שאמש (שלישי) נחשפה יוזמה של חברי כנסת מהמפלגה להדיח את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מראשות הסיעה. בעקבות שיחה שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חבר הכנסת שלמה קרעי, מוביל המהלך, הודיע קרעי על הקפאתו. 

היוזמה, שעל פי חלק מהדיווחים השיגה את תמיכתם של 12 חברי כנסת, החלה להתגלגל בחשאי בימים האחרונים, לאחר סדרת עימותים של זוהר עם חברים שונים בסיעה. אתמול הודיע זוהר על שורה של סנקציות פרלמנטריות נגד חברי כנסת ושרים בליכוד, שנעדרו מההצבעה על חוק ההמרה. בנוסף, הוא הודיע ליו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, כי הוא תועבר מתפקידה.

בעקבות הדיווחים על הניסיון להדיח את זוהר, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו״ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה". שרת התחבורה מירי רגב גיבתה אף היא את זוהר: "זה לא הזמן לפיצולים ולא העת למחלוקות", כתבה בטוויטר. "כוחנו באחדותנו ובהתלכדותנו".

זוהר מצדו טען, כי הסנקציות עליהן הודיע לחברים בסיעה ננקטו "בעצה משותפת" עם נתניהו: "לא קיימים 12 חברי כנסת שחתמו להעברתי מהתפקיד. ברור לכולם שתעשיית הפייק ניוז בתקשורת פועלת נגדי בדיוק כפי שהיא פועלת נגד ראש הממשלה. אני שוב מודה לו על הגיבוי המלא מול יוזמי המהלך, בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד וראש הממשלה ללא חשש וללא מורא".

"צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש", הוסיף זוהר. "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית שמקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם ראש הממשלה הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת, כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן"

קרעי, אחד מחברי סיעת הליכוד עליהם הטיל זוהר סנקציות, תקף אותו בחריפות: "צריך גם לדעת, מי שמתנהג כמו בריון ומתדרך נגד חברי סיעתו, שלא יצפה לשתיקה וליטופים. כבר חודשיים שהוא הולך לכולנו על הראש. לגופו של עניין, משמעת סיעתית קריטית – ובכך עמדתי. קוזזתי באישור הסיעה".

הבוקר אישר קרעי, כי נתניהו שוחח עמו וביקש ממנו להקפיא את המהלך להדחת זוהר: "ראש הממשלה לא אמר שזה לא ראוי, אלא אמר שלא העת לזעזוע כזה בזמן משבר", טען בערוץ הכנסת. "למרות שלטעמי הזעזועים שמיקי מייצר קשים הרבה יותר, אני מקבל את עמדת יו"ר הליכוד וראש הממשלה בעניין הזה".

תגיות:הליכודמיקי זוהרשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה