תשעה באב

מניינים קטנים, קינות – בבית: כך יתקיימו התפילות בתשעה באב תש"פ

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ומדי יום מתגלים כ-2,000 חולים חדשים. כך נישמר בתשעה באב שלא להרבות את גל ההדבקה

(צילום: Abir Sultan / FLASH90)(צילום: Abir Sultan / FLASH90)
אא

הרב מאיר קסלר, רבה של מודיעין עילית, שיגר מכתב לגבאי בית הכנסת בעיר. במכתבו, מורה הרב כיצד יש לנהוג במהלך הצום בבתי הכנסת.

"לצערנו מתגלים מדי יום חולים רבים, ויש להיזהר מאוד מהדבקה. ומוטל עלינו לעשות ככל האפשר על מנת למנוע זאת", פותח הרב את מכתבו.

"בתשעה באב מתכנסים המוני בית ישראל לתפילה ואמירת קינות, ויש לצמצם את החשש להתדבקות, ולכן יש לחלק תפילת מעריב לכמה מניינים בשעות שונות, על מנת שיוכלו כולם לקרוא במגילת איכה. אפשר לומר את הקינות לפני איכה (כשמחכים למגילה)", מורה רב העיר.

הרב מתייחס לתפילת שחרית, הנמשכת בדרך כלל עד קרוב לחצות היום, ומורה כי יש לקצר את התפילה על מנת שלא לשהות זמן רב בציבור. כה דבריו: "בגלל הזמן הארוך, יש בתי כנסיות שקבעו קריאת איכה מיד אחרי שחרית, והקינות - יאמר כל אחד בביתו. ויש שקבעו אמירה של מספר קינות ולאחריהן 'אלי ציון', ואת ההמשך יאמר כל אחד בביתו. ועל כל בית כנסת להיערך כפי התנאים שקיימים שם".

בהמשך המכתב מתייחס רב העיר לימי בין הזמנים: "בימי בין הזמנים יחזרו הבחורים מהישיבות, ועלול להיות עומס בבתי הכנסת. אנו קוראים לבתי הכנסת להוסיף מניינים גם מחוץ לבית הכנסת. במצב זה, אפשר לקבוע מניינים עד סוף זמן תפילה, ובמניינים המאוחרים יש לעורר שיקראו ק"ש בזמנה".

הרב מתייחס לעונת החתונות שנפתחת מיד אחרי תשעה באב, ומורה כי "ראוי לחלק מראש את המוזמנים לשעות שונות, ולהפריד בין בני המשפחה לחברים שיבואו בחלק האחרון".

תשעה באב תש"פ - הסרטון שאסור להחמיץ. צפו:

 

תגיות:תשעה באבקינותמניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה