חדשות בארץ

המתיחות בצפון: צה"ל פתח בסריקות אחר חשודים שחצו את הגבול

בצבא אמרו כי האירוע נמצא תחת מעקב של הכוחות וכי הפרטים בבדיקה. התושבים בצפון הונחו להסתגר בבתים. מוקדם יותר הודיע צה"ל על תגבור הכוחות בפיקוד הצפון, על רקע המתיחות הגוברת עם חיזבאללה והערכה המודיעינית כי ינסה שוב להגיב לחיסול הפעיל כבר בימים הקרובים

תקיפת צה"ל בלבנון, אתמולתקיפת צה"ל בלבנון, אתמול
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי זוהו כמה חשודים שחצו את הגבול מלבנון, במרחב הגליל המערבי. בצבא אמרו כי האירוע נמצא תחת מעקב של הכוחות וכי הפרטים בבדיקה. התושבים בצפון הונחו להסתגר בבתים. זאת, יממה אחרי שכוחות צה"ל סיכלו פיגוע חדירה באזור הר דב.

התקרית מגיעה שעות ספורות לאחר הודעת צה"ל על תגבור הכוחות בפיקוד הצפון, על רקע המתיחות הגוברת עם חיזבאללה והערכה המודיעינית כי ינסה שוב להגיב לחיסול הפעיל כבר בימים הקרובים. לפי הצבא, בתום הערכת מצב הוחלט על הוספת מערכי אש מתקדמים, יחידות איסוף וכוחות מיוחדים.

במהלך ניסיון הפיגוע אתמול חדרה חוליית מחבלים לשטח ישראל בעומק 20 מטרים באזור הר דב. תצפיתנית של צה"ל זיהתה את חוליית חיזבאללה בזמן התנועה, באזור הררי ומיוער שבו אין גדר גבול, ונורתה לעברה אש טנקים ומקלעים מטווח כמה מאות מטרים. הלוחמים, שלפי צה"ל היו בין שלושה לחמישה, עזבו במהירות את המקום. לא דווח על נפגעים בשורותיהם. הפעולה באה בתגובה לתקיפה אווירית שיוחסה לישראל בסוריה, באזור דמשק, לפני שבוע. בהפצצה נהרג פעיל חיזבאללה ולפי המשוואה שקבע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפני כשנה, על כל הרג פעיל בסוריה תבוא פעולת תגמול מלבנון.

אמש, בהצהרה משותפת ראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזהיר שר  הביטחון בני גנץ כי "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעילויות טרור שיתרחשו משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת".

תגיות:חיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה