חדשות בארץ

תוכנית המענקים שמטיבה עם משפחות חרדיות אושרה בוועדת הכספים

משפחות עם ילדים מתחת לגיל 18 יקבלו עבור ילד ראשון עד רביעי 500 שקל, ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 שקל לכל ילד. גפני בירך את  ראש הממשלה ושר האוצר על "הסיכום המבורך אליו הגענו לטובת אזרחי ישראל"

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את מסגרת המימון של חוק המענקים, והוא יועבר הערב למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. התוכנית, שעלותה נאמדת ב-6.7 מיליארד שקל, כללה בתחילה מענקים רק עבור משפחות בעלות שלושה ילדים בלבד, אך בעקבות לחצים שהפעיל יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), היא הורחבה גם למשפחות ברוכות ילדים, מה שהוביל לתוספת בהיקף של 220 מיליון שקל.

על פי התוכנית שסוכמה בין גפני לשר האוצר ישראל כץ, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקל. משפחות עם ילדים מתחת לגיל 18 יקבלו עבור ילד ראשון עד רביעי 500 שקל, ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 שקל לכל ילד. המשמעות של המהלך היא שמשפחה עם עשרה נפשות תקבל סכום מרבי של 5,300 שקל. בנוסף, חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 שקל, לצד 750 שקל שמקבל כל אדם מגיל 18.

גפני, במרץ (צילום: פלאש 90) גפני, במרץ (צילום: פלאש 90)

גפני בירך את  ראש הממשלה ושר האוצר על "הסיכום המבורך אליו הגענו לטובת אזרחי ישראל". הוא הוסיף: "כמו שהתחייבתי מיד עם הפרסום על המענק - "לא אתן להפלות את הילד הרביעי והחמישי והלאה מתכנית המענקים – כל ילד הוא ילד רעב!". עוד אמר כי "נלחמתי ואני שמח שהצלחנו להביא תכנית מענקים טובה לטובת משפחות ברוכות הילדים ולטובת החיילים המשוחררים כולל השירות הלאומי והאזרחי כדי להקל ולו במעט מהעול הכלכלי הכבד של אזרחי ישראל במשבר הקורונה".

בתוכנית המקורית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר לפני שבועיים אמור היה לקבל כל אזרח ללא ילדים מענק של 750 שקלים, משפחה עם ילד אחד אמורה לקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים -  2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה – 3,000 שקלים. בהמשך, בעקבות דרישת כחול לבן, הוחלט להעניק מענקים מתוגברים למקבלי קצבאות – שהגדילה את עלות התוכנית בחצי מיליארד שקלים.

בחוק המתוקן תמכו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ושלמה קרעי (הליכוד), בנימוק של עידוד ילודה. גם חבר הכנסת אחמד טיבי תמך במענק, לצד חברי הכנסת החרדים שקידמו אותו מבעוד מועד. חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אמר: "כדי שהחוק יעבור ויתקדם, צריך לשפר אותו בכל מה שקשור לילד הרביעי, החמישי ושישי שביעי ועד העשירי".

תגיות:משפחות ברוכות ילדיםחוק המענקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה