חדשות בארץ

ריבלין: מאחורי המסכות הפכנו כולנו לחשדנים

באירוע לקראת צום תשעה באב שיחול ביום חמישי, קרא נשיא המדינה לפיוס בעם על רקע ההפגנות והמאבקים הפוליטיים: "אמור לי לאיזו קבוצה אתה שייך ואומר לך במה אתה אשם. ספר לי לאיזה צד של המפה הפוליטית אתה משתייך ואומר לך במה אתה חשוד"

ריבלין, בינואר (צילום: פלאש 90)ריבלין, בינואר (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח היום (שלישי) ביקורת על הממשלה, ש"במקום תכניות סיוע, מחקרים, נתונים, יש רק פילטר עבה של פוזיציה, של מחנה כזה או אחר, שהכול עובר דרכו ואין עוד מלבדו". ריבלין אמר את הדברים באירוע לקראת צום תשעה באב שיחול ביום חמישי, במהלכו קרא לפיוס בעם על רקע ההפגנות והמאבקים הפוליטיים. "מאחורי המסכות שמסתירות את פנינו, הפכנו חשדנים. אנחנו חושדים האחד בשני. חושדים במקבלי ההחלטות. במפגינים ברחובות. במציעי הסיוע. אמור לי לאיזו קבוצה אתה שייך ואומר לך במה אתה אשם. ספר לי לאיזה צד של המפה הפוליטית אתה משתייך ואומר לך במה אתה חשוד", הוסיף.

בכנס, שמתקיים תחת הכותרת "אירוע לימוד בנושא בדידות לאומית ובדידות אישית", השתתפו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל עדינה בר שלום, יוכי ברנדס ואישי ציבור נוספים. הנשיא ציטט את דבריו של המשורר יהונתן גפן, שלדבריו "מבדידות האנשים הופכים קשים". "המשבר הזה אכן עושה אותנו בודדים וקשים. איבדנו אמון. מאחורי המסכות שמסתירות את פנינו, הפכנו חשדנים", אמר ריבלין.

עוד  אמר הנשיא כי "תשעה באב מצלצל באוזני העם היהודי כמועד לפורענות", וקרא להפסיק עם השנאה והפילוג בין המחנות הפוליטיים: "שעת ייאוש היא שעתה הגדולה של השנאה. וגם אם נדמה לנו שהשנאה אינה שנאת חינם, חובה עלינו, כמו בכל דור ודור, לוודא שזו לא תקרב אותנו אפילו לא לאיום מדומה קל שבקלים של חורבן הבית".

בהמשך דבריו הוא התייחס לתוכניות הכלכליות של הממשלה לכל חלקי האוכלוסייה. "זו יכולה להיות שעתו הגדולה של העם הזה שבנה במו ידיו מדינה איתנה ומפותחת, שבבסיסה דאגה ומחויבות לבנות ולבני כל הקבוצות, וכל הגילאים. זו יכולה להיות שעתה הגדולה של החברה הזו, שידעה תמיד להיבנות ממשברים ולנצח אותם. זו יכולה להיות שעתה הגדולה של מדינת הרווחה הישראלית, שבתקופה האחרונה למדנו כמה חשוב חלקן של העובדות הסוציאליות בתוכה. כמה משמעותית תרומתן של האחיות בתוכה. זו יכולה להיות שעתה הגדולה של היצירתיות הישראלית. שיריעת המחקר הרחבה והמצוינת שלה היא מקור להשראה עבור מדינות רבות".

ריבלין התייחס אתמול להפגנות שנערכות בשבועות האחרונים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין". הוא אמר עוד כי "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו". זאת, בעקבות ההקלטות שחשפו את מאמציו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה (הליכוד), להורות למשטרה למנוע את ההפגנות מול מעונו הרשמי של נתניהו.

תגיות:ראובן ריבליןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה