חדשות בארץ

ברקע המתיחות בגבול הלבנוני, צה"ל מתגבר מערכי אש בצפון

היום הנחה שר הביטחון בני גנץ את בכירי המטכ"ל להמשיך ולשמור על דריכות וכוננות גבוהה לאורך כל גבול הצפון מחשש לפיגועי חיזבאללה. גנץ אמר במהלך סיור בבסיס נבטים כי "לישראל יכולת אינסופית, ונדע להשתמש בה". על פי הודעת דובר צה"ל, הכוחות תוגברו במערכי אש מתקדמים, כוחות איסוף וכוחות מיוחדים

גבול לבנון, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)גבול לבנון, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

צה"ל הודיע היום (שלישי) על תגבור הכוחות בפיקוד הצפון, על רקע המתיחות הגוברת עם חיזבאללה והערכה המודיעינית כי ינסה שוב להגיב לחיסול הפעיל כבר בימים הקרובים. לפי הצבא, בתום הערכת מצב הוחלט על הוספת מערכי אש מתקדמים, יחידות איסוף וכוחות מיוחדים.

במהלך ניסיון הפיגוע אתמול חדרה חוליית מחבלים לשטח ישראל בעומק 20 מטרים באזור הר דב. תצפיתנית של צה"ל זיהתה את חוליית חיזבאללה בזמן התנועה, באזור הררי ומיוער שבו אין גדר גבול, ונורתה לעברה אש טנקים ומקלעים מטווח כמה מאות מטרים. הלוחמים, שלפי צה"ל היו בין שלושה לחמישה, עזבו במהירות את המקום. לא דווח על נפגעים בשורותיהם. הפעולה באה בתגובה לתקיפה אווירית שיוחסה לישראל בסוריה, באזור דמשק, לפני שבוע. בהפצצה נהרג פעיל חיזבאללה ולפי המשוואה שקבע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפני כשנה, על כל הרג פעיל בסוריה תבוא פעולת תגמול מלבנון.

 נתניהו בפיקוד הצפון, הבוקר נתניהו בפיקוד הצפון, הבוקר

היום הנחה שר הביטחון בני גנץ את בכירי המטכ"ל להמשיך ולשמור על דריכות וכוננות גבוהה לאורך כל גבול הצפון מחשש לפיגועי חיזבאללה. גנץ אמר במהלך סיור בבסיס נבטים כי "לישראל יכולת אינסופית, ונדע להשתמש בה". בסיור השתתף מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, שסקר עמו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר והאתגרים השונים בחיל. "אני מציע לכל מדינות האזור, קרובות ורחוקות, איראן, לבנון, סוריה או כל מי שמעורב בטרור לזכור - יש למדינת ישראל יכולת אינסופית", אמר שר הביטחון.

אמש, בהצהרה משותפת ראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא גם הזהיר כי "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעילויות טרור שיתרחשו משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת".

נתניהו אמר היום בסקירה שערך בפיקוד צפון כי הפעולה בגבול "הייתה חשובה, וכל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון". נשיא לבנון, מישל עאון, גינה את ישראל בעקבות מה שהגדיר "התוקפנות הישראלית בדרום לבנון", והוסיף כי התקרית מהווה איום על היציבות בדרום לבנון, בייחוד מאחר שמועצת הביטחון תדון בקרוב בחידוש התפקידים של יוניפי"ל באזור.

תגיות:פיקוד הצפוןחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה