חדשות בארץ

ניצחון לגפני: חוק המענקים יכלול משפחות ברוכות ילדים; שר האוצר מתנגד

על פי המתווה החדש, מעבר למענקים שנקבעו למשפחות עד שלושה ילדים, עבור הילד הרביעי יינתן 500 שקלים ועבור החמישי והשישי 250 שקלים. הסכום שיינתן לילד השביעי ומעלה טרם הוברר. גפני מעוניין שהסכום יעמוד על שליש מ-500 שקלים, כך שהוא יעמוד על 166 שקלים, ואילו זוהר וכץ עומדים על כך שהסכום יעמוד על 100 שקלים

גפני ונתניהו במליאה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גפני ונתניהו במליאה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע היום (שלישי) כי חוק המענקים יורחב גם אל מעבר לילד השלישי, כך שיטיב גם עם משפחות ברוכות ילדים. החוק המקורי שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו הגביל את המענקים למשפחות של עד 3 ילדים, אולם בעקבות לחצים מצד יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שאיים כי לא יעביר את החוק בוועדה, אושרה התוספת. עם זאת, שר האוצר ישראל כץ, שהגיע בשעה זו לדיון בוועדה, אמר כי "לא הודעתי" על שינויים בחוק המענקים, אך הוא "בא לשמוע את הוועדה בלב פתוח ונפש חפצה".

כץ וזוהר בכנסת, ב-2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כץ וזוהר בכנסת, ב-2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדברי זוהר, "הצגתי לוועדת הכספים הצעה מאוזנת כדי לצמצם את הקיפוח בין ילד לילד. זו הצעה מאוזנת ואני מקווה שהיא תאומץ על ידי משרד האוצר ו-ועדת הכספים. אנחנו חייבים לחוקק את החוק בהקדם כדי שהאזרחים יראו את הכסף בחשבון". מנגד, שר האוצר הכחיש את הודעת יו"ר הקואליציה. "קראתי כל מיני פרסומים על הכרזות שלי, לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה או כל דבר אחר. באתי לכאן כדי להקשיב, אני מבקש לשמוע את חברי הוועדה. זה חוק עם הרבה מאוד דגשים. גם בממשלה עצמה הוכנסו שינויים בחוק", אמר.

בחוק המתוקן תמכו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ושלמה קרעי (הליכוד), בנימוק של עידוד ילודה. גם חבר הכנסת אחמד טיבי תמך במענק, לצד חברי הכנסת החרדים שקידמו אותו מבעוד מועד. חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אמר: "כדי שהחוק יעבור ויתקדם, צריך לשפר אותו בכל מה שקשור לילד הרביעי, החמישי ושישי שביעי ועד העשירי".

על פי המתווה החדש, מעבר למענקים שנקבעו למשפחות עד שלושה ילדים, עבור הילד הרביעי יינתן 500 שקלים ועבור החמישי והשישי 250 שקלים. הסכום שיינתן לילד השביעי ומעלה טרם הוברר. גפני מעוניין שהסכום יעמוד על שליש מ-500 שקלים, כך שהוא יעמוד על 166 שקלים, ואילו זוהר וכץ עומדים על כך שהסכום יעמוד על 100 שקלים.

לפי התוכנית המקורית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר לפני שבועיים אמור היה לקבל כל אזרח ללא ילדים מענק של 750 שקלים, משפחה עם ילד אחד אמורה לקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים -  2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה – 3,000 שקלים. בהמשך, בעקבות דרישת כחול לבן, הוחלט להעניק מענקים מתוגברים למקבלי קצבאות – שהגדילה את עלות התוכנית בחצי מיליארד שקלים.

תגיות:משה גפניחוק המענקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה