חדשות יהדות

למד שם משניות: איפה ביקר שגריר ישראל באיטליה, ולמה זה מרגש את הרשת?

השבוע ריגש שגריר ישראל באיטליה דרור אידר את עוקביו ברשתות החברתיות, לאחר שהעלה סרטון ובו הסביר כי למד משניות בעיר הקטנה ברטינורו - העיר באיטליה בה נולד וגדל מפרש המשנה, רבינו עובדיה מברטנורא. מול מי הקריא אידר את המשניות, ומה הוחלט בסוף הפגישה ביניהם?

אא

השבוע ריגש שגריר ישראל באיטליה דרור אידר את עוקביו ברשתות החברתיות, לאחר שהעלה סרטון ובו הוא מסביר כי למד משניות - לא פחות ולא יותר, בעיר הקטנה ברטינורו - העיר באיטליה בה נולד וגדל מפרש המשנה, רבינו עובדיה מברטנורא. 

בסרטון נראה אידר כשהוא מסביר על ההתרגשות שאחזה בו כשעמד ברחוב שמזכיר את שמו של רבינו עובדיה מברטנורא - הרע"ב, שנודע בזכות פירושו על המשנה. "כשעמדתי במקום, ברחוב היהודים ליד השלט המזכיר את שמו - אחזה בי התרגשות, זאת מפני שהמילים שהכרתי מפירוש המשנה - לבשו צורה והיו לאדם שאחראי להם. אדם שנולד במקום הזה, גדל, למד, אהב, חי בקהילה יהודית איטלקית קטנה ומשם פרץ לעולם היהודי כולו עם ספריו - עד שהפך למנהיג היישוב היהודי בירושלים ברגע מסוים בהיסטוריה".

אידר עם ראש העיר ברטינורא אידר עם ראש העיר ברטינורא

בסרטון סיפר אידר כי את ספר המשניות שלמד פתח לא פחות ולא יותר בפניו של ראש העיר בן ה-31, וכשהחל לצטט את מה שאמר הלל הזקן בפרקי אבות: "אל תפרוש מן הציבור, ואל תאמין בעצמך עד יום מותך, ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו, ואל תאמר דבר שאי אפשר לשמוע שסופו להישמע, ואל תאמר לכשאפנה אשנה - שמא לא תפנה" באוזניו - גם ראש העיר הצעיר התרגש. 

"הסברתי לראש העיר את הדברים באיטלקית לא מדויקת, והוא התרגש והתלהב במיוחד מהרעיון שכל אדם, ובמיוחד נבחר ציבור - צריך להשתתף עם הציבור בצרתו ובסבלו, ואם הוא עושה כך - הוא יזכה לראות בנחמת הציבור, שאותה תרגמתי כפיתרון הבעיה והגאולה של כל הציבור", חושף אידר.

לדבריו, ראש העיר הצעיר, גבריאל שמו, כל כך התרגש מן הדברים עד כדי כך שלפני שהם נפרדו לשלום, הם סיכמו ביניהם לתלות שלט בכניסה לעירייה - עם מספר ציטוטים ודברי חוכמה של רבי עובדיה. 

 

(קרדיט צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של דרור אידר)

תגיות:לימודמשניותאיטליהשגרירמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה