חדשות בריאות

"מכתום לירוק": פיקוד העורף מרחיב את פעילותו בערים הכתומות

במסגרת התוכנית ייכנסו, החל מהיום, חיילי פיקוד העורף ונציגי משרד הביטחון לפעילות בכ-20 ערים המוגדרות כ"כתומות", וזאת במטרה לסייע בהורדת התחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) על השקתה של תוכנית "מכתום לירוק", בשיתוף עם צה"ל. התוכנית נועדה ליישם את הנחיית שר הביטחון בני גנץ להרחיב את הפעילות בערים המוגדרות כ"כתומות". היא כוללת הגדלה וכניסה של חיילי פיקוד העורף ונציגי משרד הביטחון לפעילות בכ-20 ערים "כתומות" החל מהיום, וזאת במטרה לסייע בהורדת התחלואה בהן ולקטוע את שרשרת ההדבקה.

משרד האוצר אישר לפרויקט מסגרת תקציבית של 12 מיליון שקלים לחודש הקרוב. קציני וחיילי פיקוד העורף ילוו את ראשי הערים, יוקצו מקומות ייעודיים במלוניות הקורונה לתושבי הערים ויינתנו היסעים לטובת הפינוי למלוניות. בנוסף, יוקצה תקציב הסברה מיוחד לכל רשות, שיותאם לאופי האוכלוסייה.

כחלק מיישום התוכנית, האריך שר הביטחון את תקני המילואים ל-2,750 חריגי קריאה, דבר שיאפשר בין השאר גיוס כוח אדם נוסף והמשך הפעילות של פיקוד העורף בערים השונות.

במסגרת פעילות הסיוע של צה"ל לרשויות המקומיות, נפתחו בשבועות האחרונים מספר מרכזי שליטה בתל אביב, בירושלים, בחיפה, בקלנסווה ובביתר עילית, בשיתוף הרשויות המקומיות, לריכוז תמונת המצב של החולים בערים אלו. כמו כן, גויסו יותר מ-40 יקל"רים (יחידות קישור לרשויות) לטובת הסיוע לרשויות מקומיות ברחבי הארץ. בנוסף, פיקוד העורף פתח מרכז סיוע לאומי לאזרח, שמאגד תחתיו את כלל גופי הסיוע לאזרחי מדינת ישראל – לרבות ארגוני סיוע אזרחיים, משרדי ממשלה, ארגוני מתנדבים וכוחות צה"ל השונים. המרכז מעניק לאזרחי ישראל סיוע בזמן אמת, המשלב כוחות מהמרחב האזרחי והצבאי.

על פי נתוני צה"ל, פיקוד העורף מפעיל ברחבי הארץ 27 מלוניות, בשיתוף משרד הבריאות. 23 מלוניות מיועדות להחלמה, ובארבע נוספות משוכנים מחויבי בידוד. מאמץ המלוניות מנוהל ממרכז שליטה ייעודי בפיקוד העורף, המצוי בקשר מתמיד עם כלל הגופים הרלוונטיים.

מימד נוסף של הסיוע הצבאי למאמצי ההתמודדות עם המגפה בא לידי ביטוי במעבדות הקורונה, בהן מסייעים קרוב ל-90 חובשים צבאיים מכלל היחידות, לאחר שעברו הכשרה מיוחדת. כ-20 חובשים נוספים יוכשרו בימים הקרובים. החובשים עוברים קורס אינטנסיבי בן יומיים בו הם לומדים, תיאורטית ומעשית, להכיר את עבודת המעבדה, את דרכי המיגון ואת התפקידים השונים אותם יבצעו לאחר שיבוצם במעבדות השונות.

תגיות:פיקוד העורףמשרד הביטחוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה