חדשות בארץ

ראש ממשלת לבנון: "פעולת צה"ל – הסלמה צבאית מסוכנת"

בתגובה ראשונה לסיכול ניסיון הפיגוע של חיזבאללה על ידי צה"ל, האשים ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, את ישראל ב"הסלמה צבאית מסוכנת" ובהפרת ריבונותה של ארצו

כוחות צה"ל ליד גבול לבנון, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)כוחות צה"ל ליד גבול לבנון, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הגיב הבוקר (שלישי) על התקרית הביטחונית אתמול בגבול עם ישראל, במהלכה סיכל צה"ל ניסיון פיגוע של חוליית חיזבאללה. בציוץ טוויטר הוא האשים את ישראל ב"הסלמה צבאית מסוכנת" ובהפרת ריבונותה של לבנון, וטען כי היא פועלת "לשנות את כללי העימות" ומנסה לערוך שינויים במשימותיו של כוח יוניפי"ל. דיאב הביע חשש כי המתח בגבול יוביל להידרדרות, וקרא ל"זהירות בימים הקרובים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו אמש הצהרה משותפת, בתום התייעצות ביטחונית שקיימו בקריה בתל אביב. "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו", אמר נתניהו. "נסראללה מסבך את מדינת לבנון – בגלל איראן. היום חוליה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל. בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח ושל המפקדים, צה''ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות לאירוע הזה, ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל".

"חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש", הצהיר ראש הממשלה. "כל התקפה נגדנו תיענה בעוצמה רבה. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

גנץ, שדיבר אחרי נתניהו, אמר כי "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם". הוא הדגיש כי "ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, בוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות, והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן".

"מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור: צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה".

נתניהו וגנץ, אמש (צילום: לע"מ)

בתום חילופי האש בגזרת הר דב, שהחלו אתמול בשעות אחר הצהריים, מסר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי סוכל ניסיון פיגוע של חיזבאללה. החוליה, שמנתה בין שלושה לחמישה מחבלים, חדרה מספר מטרים מעבר לקו הכחול, לתוך שטחה של ישראל. זילברמן הדגיש כי חדירת החוליה זוהתה, וכי "המחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע".

הכוחות פתחו באש לעבר המחבלים, שכללה ירי מנשק קל, מקלעים, טנקים וארטילריה. החוליה נמלטה לשטח לבנון, ולא ידוע על נפגעים. דובר צה"ל הכחיש את הדיווחים בלבנון, לפיהם חיזבאללה ביצע ירי נ"ט. הוא הבהיר, כי "כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה".

תגיות:לבנוןבני גנץחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה