מעניין

רופאים במחלקת קורונה תלו על החלוק הלבן תמונה שלהם מחייכים - לא תאמינו מדוע

מתמחה בשם רוברטינו שמועסק כרופא מתמחה במחלקת הקורונה של בית החולים 'סקריפס מרסי' בסן דייגו, הגה רעיון נפלא וסחף עמו את כל הצוות הרפואי במחלקת הקורונה

אא

מאז התפרצות משבר הקורונה, עשרות עובדים חיוניים במשק מסכנים את עצמם למען הזולת - ביניהם רופאים ועובדי בתי חולים, שממשיכים בשגרת הריפוי והעזרה גם בימים טרופים כמו אלו. 

ולמרות זאת, היה מי שחשב שזה לא מספיק: מתמחה בשם רוברטינו שמועסק כרופא מתמחה עם חולי קורונה, במחלקת הקורונה של בית החולים 'סקריפס מרסי' בסן דייגו. "זה היה עוד יום של שמירה על הנחיות קפדניות בכניסה למחלקה. בזמן שלבתי את החליפה המוגנת ועטיתי על פניי את המסכה, חשבתי על המטופלים שלי - כמה רע הם בוודאי מרגישים כשאנחנו מטפלים בהם עם החליפות האלה, ומבלי שיוכלו לראות את הפנים שלנו. 

"מי כמוני יודע כמה חיוך מרגיע יכול לעשות את ההבדל בין חולה רגוע לחולה מפוחד", כתב רוברטינו בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות. "המסכה המאסיבית הזו על הפנים, לא גורמת לאנשים להיראות ידידותיים או בחלק מן המקרים, אנושיים. ואם אתה עובד עם אנשים שהתקווה שלהם תלויה במידה רבה בחיוך שלך - זה קריטי".

רוברטינו חשב והגה רעיון: הוא הדפיס את התמונה שלו כשהוא מחייך, ותלה אותה על חליפת המגן שלו, כדי שהחולים יוכלו לראות איך הוא נראה באמת. "בצורה כזו, המטופלים שלי יכולים לראות כל הזמן שאני מחייך, ולחשוב שאם אני מחייך, אז בטח הכל יהיה בסדר".

בעקבות היוזמה שלו החליטו רופאים רבים במחלקת הקורונה של בית החולים לעשות כמותו, ותלו את תמונתם המחוייכת על החליפה שלהם. 

לדברי ד"ר קייט גרנגר - רופאה במחלקה הגריאטרית בבית החולים שמתנדבת גם במחלקת הקורונה, "החיוך הוא נדבך חשוב להפליא כשיטה לבניית קשר בין רופאים למטופלים. יצירת הקשר הזה מקלה על חרדות של שני הצדדים, ולכן אי אפשר להקטין את החשיבות של החיוך במקרה זה".

תגיות:רופאיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה