חדשות בריאות

תוכנית המענקים אושרה בכנסת בקריאה ראשונה

הכנסת אישרה את שתי הצעות החוק, שנועדו להוציא לפועל את תוכנית המענקים לאזרחים, בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה. ההצעות יועברו לדיון בוועדת הכספים

כץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)כץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את שתי הצעות החוק, שנועדו להוציא לפועל את תוכנית המענקים לאזרחים. הצעת חוק הראשונה מבקשת לאפשר הוצאת סכום נוסף של 6.5 מיליארד שקלים בשנת 2020, מעבר לסכום של 25 מיליארד שקלים שכבר אושרו, לצורך מימון התוכנית לתשלום מענקים חד-פעמיים, בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה. ההצעה, שלאישורה נדרש רוב מיוחד של 61, קיבלה את תמיכתם של 62 חברי כנסת, ללא מתנגדים ונמנע אחד.

בהצעת החוק השנייה, המבקשת לחלק לאזרחים מענקים חד-פעמיים במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית, תמכו 80 חברי כנסת ללא מתנגדים. שתי ההצעות יועברו לוועדת הכספים להמשך הדיון.

על פי הצעת החוק לסיוע כלכלי, בעד ילד ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 500 שקלים, ועבור תושב ישראל מעל גיל 18 או נער או נערה נשואים ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 750 שקלים. בנוסף, מוצע להעניק תוספת של 750 שקלים לאוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות המפורטות בהצעה.

שר האוצר ישראל כץ, שהציג את ההצעה, אמר: "התוצאה המונחת כאן היא תוצאה שמצד אחד מאפשרת גישה של תשלום רחב מאוד לאוכלוסייה, על מנת שמי שמקבל באופן טבעי ישתמש עבור ילדיו, עבור משפחתו, עבור עצמו, ויגדיל את הצריכה. בארצות הברית, יפן ומקומות אחרים נקטו בשיטה דומה. יחד עם זאת, לאחר דיונים נוספים שהיו בפורומים השונים ובממשלה הוחלט להחריג את מי שמשתכר מעל 651,000 שקלים בשנה מהתשלום, ולייעד את הכספים האלה על מנת להכפיל את הסיוע לאותן אוכלוסיות מוכרות ונתמכות. אני מקווה שהחקיקה תעבור במהירות הגדולה ביותר כדי לאפשר את קבלת המענק".

חבר הכנסת איתן גינזבורג ציין: "אנחנו בכחול לבן חשבנו שהכיוון הכללי הוא נכון, אבל הוא לא מספיק. סברנו שמתן מענקים בסכום שווה לכל אזרח רק על פי קריטריונים של גיל ומספר הילדים לא עונה על הצורך הנדרש, וכמו בכל משבר החלשים נפגעים יותר מהחזקים. הנכים הקשישים או אלה שידם אינה משגת ודאי מרגישים את עומק המשבר הזה יותר מאחרים, ובדיוק מהסיבה הזאת התעקשנו לתקן את המשוואה באופן כזה שמי שיש לו פחות יקבל יותר".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) מתח ביקורת על הגבלת המענקים עבור ילדים עד לילד השלישי: "יש פה עוול משווע, וזו בושה לדורות כשהממשלה נותנת לפי נפש והם מוציאים מהרשימה מאות אלפי נפשות שכל חטאם זה שהם לא בכורים ולא ילד שני ולא ילד שלישי, אלא הם רביעי וחמישי והעשירי, ויש ברוך השם משפחות ברוכות ילדים. הם יגדלו ויחשבו שהמדינה הזאת לא רוצה אותם, המדינה הזאת לא מחשיבה אותם כאזרחים שווים. ועוד ידברו איתנו על שוויון זכויות על שוויון בפני החוק".

תגיות:ישראל כץמענקיםמליאת הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה