חדשות בעולם

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב נדבק בקורונה

בכלי התקשורת בארה"ב פורסם כי אובראיין לא התייצב למשרדו שבבית הלבן עוד מסוף השבוע שעבר. כל הנראה הוא נחשף לחולה מאומת במסגרת אירוע משפחתי ונאלץ בשל כך לשהות בבידוד בביתו. האישים הבכירים ביותר בבית הלבן שנדבקו לפני היועץ הבכיר היו גורם צבאי העובד במעון הנשיא והדוברת של סגן הנשיא

אובראיין, ב-2019 (צילום: מחלקת המדינה של ארצות הברית)אובראיין, ב-2019 (צילום: מחלקת המדינה של ארצות הברית)
אא

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רוברט אובראיין, נדבק בנגיף הקורונה – כך אישר היום (שני) הבית הלבן. בהודעה נמסר כי אובראיין, הגורם הבכיר ביותר בממשל האמריקני שאובחן חיובי לנגיף, סובל מתסמיני קורונה קלים בלבד וכי הוא שוהה בבידוד וממשיך לעבוד מ"מקום בטוח". עוד נמסר כי אין חשש שהנשיא וסגנו, מייק פנס, נחשפו ליועץ הבכיר בעודו חולה.

עוד קודם שבמעון הנשיא אישרו את הידבקותו, בכלי התקשורת בארה"ב פורסם כי אובראיין לא התייצב למשרדו שבבית הלבן עוד מסוף השבוע שעבר. בבלומברג נכתב שככל הנראה הוא נחשף לחולה מאומת במסגרת אירוע משפחתי ונאלץ בשל כך לשהות בבידוד בביתו, משם המשיך לנהל טלפונית את כל ענייני המועצה לביטחון לאומי.

ברשת CNN ציינו כי ההופעה הציבורית האחרונה של טראמפ ואובראיין יחדיו התרחשה לפני יותר משבועיים, אז ביקרו השניים בפיקוד הדרומי של צבא ארה"ב במיאמי. בחודשים האחרונים טרח טראמפ לצאת בהודעות לציבור שבהם הבהיר כי הוא ובכירי ממשלו עוברים בדיקות קורונה תכופות, וכי עד כה כל הבדיקות שלו חזרו שליליות. האישים הבכירים ביותר בבית הלבן שנדבקו לפני אובראיין היו גורם צבאי העובד במעון הנשיא והדוברת של סגן הנשיא.

אובראיין נכנס לתפקידו בחודש בספטמבר, במקום ג'ון בולטון שהודח מהמועצה לביטחון לאומי על ידי הנשיא ברקע העימותים שפרצו ביניהם סביב שורת סוגיות ליבה שהיו חשובות עבור טראמפ, ואשר נגעו בין היתר למדיניות הבדלנית שטראמפ ניסה להוביל כלפי הממשל באיראן והמלחמה באפגניסטאן.

תגיות:רוברט אובראייןדונלד טראמפקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה