חדשות בארץ

חיזבאללה: תגובתנו להרג הפעיל תגיע בוודאות; נתניהו וגנץ ימסרו הצהרה ב-20:00

בחיזבאללה הגדירו את הירי מצד צה"ל "פעולה עצבנית של אויב מפוחד ומלא חששות", וטענו כי הפרסומים על סיכול ניסיון חדירה מלבנון הם "ניסיון לייצר מצג שווא לניצחון שקרי". נתניהו וגנץ ימסרו הצהרה לתקשורת ב-20:00

גבול לבנון, היום (צילום: פלאש 90)גבול לבנון, היום (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון חיזבאללה טען הערב (שני) כי הדיווחים שלפיהם ניסה לבצע פיגוע חדירה בגבול הצפוני הם "שקריים" וכי התקרית היום הייתה "חד צדדית מצד ישראל". בחיזבאללה גם איימו כי התגובה לחיסול פעיל הארגון, עלי כאמל מוחסן, בתקיפת שדה התעופה של דמשק בפעולה שמיוחסת לישראל "תגיע בוודאות". "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום, ואילו רק צד אחד פתח באש – וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ", נאמר בהודעת הארגון הלבנוני. "על הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם". בעקבות התקרית ימסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הצהרה בשעה 20:00.

עשן מיתמר מכפר חובה בצד הלבנוני כפי שנראה מהצד הישראלי, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)עשן מיתמר מכפר חובה בצד הלבנוני כפי שנראה מהצד הישראלי, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לפי חיזבאללה, "נראה שהפחד שהצבא הישראלי והתושבים בצפון חיים בו, יחד עם מצב הכוננות הגבוה והחשש מהתגובה של ההתנגדות על חיסול הפעיל עלי כאמל מוחסן, ביחד עם חוסר היכולת לדעת מה מתכננים בהתנגדות, גרמו לאויב לנקוט בצעדים באופן לחוץ בשטח ובתקשורת". בארגון טענו עוד כי כל הדיווחים בכלי התקשורת בישראל, בדבר סיכול פעולת חדירה מכיוון לבנון לתוך ישראל, כמו גם בהודעת דובר צה"ל על הרוגים בקרב פעילי חיזבאללה בהפצצות באזור שבעא, הם "אינם נכונים לחלוטין, וזה ניסיון לייצר ניצחונות והישגים שקריים".

אחר הצהריים הודיע דובר צה"ל כי הסתיימו חילופי האש עם כוח של חיזבאללה בגבול הצפוני, בגיזרת הר דב. לפי הצבא, החיילים הצליחו "לשבש" פיגוע של 3-5 מחבלים שחצו את הגבול הבינלאומי בהר דב לעומק של מספר מטרים בודדים. "התצפיתנית ממרחב מוצבי הר דב זיהו את המחבלים ומאז הם נשלטו באש ובתצפית לאורך כל הזמן. פתחנו באש לשבש תכניתם והם נמלטו חזרה לשטח ללבנון". אין נפגעים בקרב הכוחות הישראלים, ואילו גורלם של המחבלים אינו ברור.

בהודעת צה"ל הודגש כי "ימים מתוחים לפנינו", זאת, בצל האיומים ששיגר חיזבאללה בימים האחרונים בעקבות חיסול פעיל הארגון בפעולה בסוריה בשבוע שעבר שיוחסה לישראל. בנוסף, בצבא הכחישו את הדיווחים בלבנון שלפיהם היה ירי נ"ט, ואמרו כי "להבנתנו" לא התבצע ירי שכזה. "האירוע היה בתוך שיחים ועודו מתנהל. יש כעת ירי ארטילרי למיסוך הר דב שאנו מבצעים. ירינו לעבר המחבלים מטווח של מאות מטרים", נמסר.

נתניהו וגנץ קטעו בצהריים את ישיבת סיעותיהם בכנסת ויצאו להתייעצויות ביטחוניות בעקבות הדיווח על חילופי אש בגבול לבנון. "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט", אמר נתניהו ביציאה מישיבת סיעת הליכוד, בה הבהיר כי "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל - כולנו יחד". הוא הוסיף כי "המדיניות שלנו ברורה. לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

תגיות:חיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה