חדשות בארץ

בפעם השלישית בתוך שבוע: נקבע מותו של ילד שנשכח ברכב

על פי ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו בכלי רכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד, כולל המקרה הנוכחי. מנכ"לית הארגון ציינה כי בימים חמים הטמפרטורה בכלי הרכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה

מוחמד חליל (צילום: באדיבות המשפחה)מוחמד חליל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

מותו של מוחמד חליל, בן 4 מהיישוב פוריידיס, נקבע אחר הצהריים (שני) לאחר שננעל לזמן ממושך במכונית נטושה. עובר אורח שהבחין במכונית הזעיק כוח משטרה וצוות חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו אותו מחוץ לרכב כשהוא במצב אנוש, העניקו לו טיפול בזירת האירוע ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, תוך כדי פעולות החייאה, אולם עם הגעתו לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. במשטרה החלו בחקירת נסיבות האירוע.

חובש מד"א, בועז פוקס, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה בסמוך לרכב. סיפרו לנו שהוא חולץ לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, עם סימני מכת חום. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול וקירור".

זירת האירוע בפוריידיסזירת האירוע בפוריידיס

זה מקרה המוות השלישי בתוך שבוע של ילדים שנשכחים ברכב. ביום שישי מת פעוט בן שלוש מהכפר כמאנה שבמועצה האזורית משגב, לאחר שהוריו מצאו אותו שוהה ברכבם במשך שעות ארוכות בטמפרטורות גבוהות, ופינו אותו למרפאה מקומית. ימים קודם לכן מקרה דומה נרשם בדימונה, שם נשכח בן 4 במכונית למשך כשעתיים.

על פי ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו בכלי רכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד, כולל המקרה הנוכחי. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינג, אמרה כי "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים בכלי רכב. בתקופת הקורונה, כשכולנו מצויים במתח והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה". לדבריה, בימים חמים הטמפרטורה בכלי הרכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה.

סילבינג הפצירה בהורים שלא לומר "לי זה לא יקרה". "אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם הגעתכם ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהוא נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

תגיות:שכחת ילדים ברכבזכרון יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה