חדשות בארץ

צה"ל: סיכלנו פיגוע של חיזבאללה בהר דב, ימים מתוחים לפנינו

בעקבות הרגיעה שהושגה בצה"ל פתחו בשעה זו את כבישי הצפון לתנועה אזרחית. "הצירים שסגרנו לאזרחים נפתחים אך עדיין מוגבלת לחיילים. תושבי הגליל והגולן חוזרים לשגרה". גם בפיקוד העורף הודיעו על חזרה לשגרה. במשך כשעה הנחה צה"ל את תושבי היישובים באזור גבול לבנון, בהם קרית שמונה, מטולה וראש הנקרה, שלא לצאת מהבתים. בנוסף הצבא חסם באופן זמני כבישים באזור

הגבול הלבנוני, בפברואר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)הגבול הלבנוני, בפברואר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (שני) כי הסתיימו חילופי האש עם כוח של חיזבאללה בגבול הצפוני, בגיזרת הר דב. לפי הצבא, החיילים הצליחו לשבש פיגוע של 3-5 מחבלים שחצו את הגבול הבינלאומי בהר דב לעומק של מספר מטרים בודדים. "התצפיתנית ממרחב מוצבי הר דב זיהו את המחבלים ומאז הם נשלטו באש ובתצפית לאורך כל הזמן. פתחנו באש לשבש תכניתם והם נמלטו חזרה לשטח ללבנון". אין נפגעים בקרב הכוחות הישראלים, ואילו גורלם של המחבלים אינו ברור.

בהודעת צה"ל הודגש כי "ימים מתוחים לפנינו", זאת, בצל האיומים ששיגר חיזבאללה בימים האחרונים בעקבות חיסול פעיל הארגון בפעולה בסוריה בשבוע שעבר שיוחסה לישראל. בנוסף, בצבא הכחישו את הדיווחים בלבנון שלפיהם היה ירי נ"ט, ואמרו כי "להבנתנו" לא התבצע ירי שכזה. "האירוע היה בתוך שיחים ועודו מתנהל. יש כעת ירי ארטילרי למיסוך הר דב שאנו מבצעים. ירינו לעבר המחבלים מטווח של מאות מטרים", נמסר.

שר הביטחון מתעדכן על האירועשר הביטחון מתעדכן על האירוע

בעקבות הרגיעה שהושגה בצה"ל פתחו בשעה זו את כבישי הצפון לתנועה אזרחית. "הצירים שסגרנו לאזרחים נפתחים אך עדיין מוגבלת לחיילים. תושבי הגליל והגולן חוזרים לשגרה". גם בפיקוד העורף הודיעו על חזרה לשגרה. במשך כשעה הנחה צה"ל את תושבי היישובים באזור גבול לבנון, בהם קרית שמונה, מטולה וראש הנקרה, שלא לצאת מהבתים. בנוסף הצבא חסם באופן זמני כבישים באזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ קטעו בצהריים את ישיבת סיעותיהם בכנסת ויצאו להתייעצויות ביטחוניות בעקבות הדיווח על חילופי אש בגבול לבנון. "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט", אמר נתניהו ביציאה מישיבת סיעת הליכוד, בה הבהיר כי "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל - כולנו יחד".

הוא הוסיף כי "המדיניות שלנו ברורה. לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

האירוע החל בסביבות השעה 15:30, אז הודיע דובר צה"ל על "דיווח" שלפיו התרחש אירוע בטחוני במרחב הר דב וכי הפרטים בבדיקה. חיזבאללה פתח בירי מרגמות לעבר מוצב ישראלי, ובצה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר החוליה. על פי דיווחים בלבנון, חילופי האש התקיימו באזור כפר שובא סמוך לגבול, וכוחות מתוגברים של הצבא עשו את דרכם לאזור צומת הטנק והכפר רג'ר. לפי כתב בישראל של רשת אל-מיאדין, המקורבת לחיזבאללה, כוח של הארגון שיגר טיל קורנט לעבר כלי רכב משוריין. בנוסף, כתב של רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, דיווח כי ישראל תוקפת בירי ארטילרי באזור כפר שובא שבדרום לבנון.

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה