חדשות בארץ

חילופי האש בגבול לבנון: נתניהו וגנץ בדרכם לקריה בתל אביב

בצה"ל התקבל דיווח על אירוע ביטחוני במרחב הר דב - שלוחה של הר החרמון בצדו המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. קולות נפץ נשמעים באזור לצד תנועה ערה מאוד של כלי טיס בגזרה.על פי הדיווחים בלבנון, מדובר באירוע שיזם חיזבאללה וכוחות גדולים של צה"ל עושים את דרכם לאזור צומת הטנק והכפר רג'ר

הר דב (אילוסטרציה: פלאש 90)הר דב (אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

חילופי אש מתנהלים בשעה זו (שני) בין כוחות צה"ל לחוליית טרור של ארגון חיזבאללה. לפי שעה מסתמן כי ככל הנראה סוכלה ניסיון חדירה של החולייה שניסתה לבצע פיגוע בשטח ישראל, בגיזרת הר דב, ברקע האיומים ששיגר הארגון הלבנוני בעקבות הרג הפעיל בסוריה בפעולה המיוחסת לישראל.  האירוע החל בסביבות השעה 15:30, אז הודיע דובר צה"ל על "דיווח" שלפיו התרחש אירוע בטחוני במרחב הר דב וכי הפרטים בבדיקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ תודרכו על האירוע באמצע ישיבות הסיעה, והם נאלצו לקטוע אותן לשם התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב.

מפרטים ראשוניים עולה כי חיזבאללה פתח בירי מרגמות לעבר מוצב ישראלי, ובצה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר החוליה. מטוסי קרב של חיל האוויר חגים בשמי גבול הצפון. על פי דיווחים בלבנון, חילופי האש מתקיימים באזור כפר שובא סמוך לגבול, וכוחות מתגוברים של הצבא עושים את דרכם לאזור צומת הטנק והכפר רג'ר. לפי כתב בישראל של רשת אל-מיאדין, המקורבת לחיזבאללה, כוח של הארגון שיגר טיל קורנט לעבר כלי רכב משוריין. בנוסף, כתב של רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, דיווח כי ישראל תוקפת בירי ארטילרי באזור כפר שובא שבדרום לבנון.

לפי שעה, לא דווח על נפגעים בצד הישראלי. עם יציאתו מישיבת סיעת הליכוד לעבר הקריה בתל אביב מסר נתניהו כי "אנחנו נמצאים באירוע ביטחוני לא פשוט".

בעקבות התקרית הביטחונית הוציא הצבא הנחיות לתושבי מרחב הגבול עם לבנון, בהן נדרשו התושבים לשהות בבתים. כמו כן, חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. ההנחיות נוגעות ליישובים הבאים: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.

בשלב זה, צה"ל שחרר את הצירים במרחב שנחסמו. בצבא ביקשו מהתושבים להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח. "למידע נוסף ניתן לפנות לקב"ט/רבש"ץ או למוקד הטלפוני של הרשות המקומית, לפיקוד העורף בטלפון 104, בפורטל החירום הלאומי ובדפים הרשמיים ברשתות החברתיות", נמסר.

זמן קצר קודם לכן אמר נתניהו כי "המדיניות שלנו ברורה: ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. שנית, לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

על רקע המתיחות שהורגשה בימים האחרונים בגבול הלבנוני, קיים אתמול שר הביטחון הערכת מצב בפיקוד הצפון בהשתתפות בכירים בצה"ל, ואיים כי "ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש". זאת, שעות לאחר שסגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, הודיע כי הארגון לא ימסור מידע בנוגע לתגובתו להרג פעיל חיזבאללה בסוריה.

תגיות:צה"להר דב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה