חדשות בארץ

לראשונה: בית המשפט אישר לחלט כספי משכורות מחבלים

פסיקה תקדימית של בית המשפט המחוזי אישרה לראשונה לחלט כספי משכורות, שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים. שר הביטחון בני גנץ: "הפסיקה תסייע לנו במלחמה נגד הטרור גם באמצעים כלכליים"

בית כלא, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)בית כלא, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אמש (ראשון) עתירה, שהוגשה על ידי אביו של האסיר הביטחוני פכרי זהיר מנצור עומר, כנגד צו תפיסה בסכום של עשרות אלפי שקלים שקיבל האסיר הביטחוני מהרשות הפלסטינית כ"משכורת" בגין מאסרו בכלא.

מנצור עומר היה שותף בביצוע מעשי רצח, והסיע את המחבל שביצע באוקטובר 2005 את הפיגוע בשוק בחדרה. בפיגוע נרצחו שישה אזרחים ישראלים.

צו התפיסה, שאפשר את חילוט הכספים, הוא חלק ממהלך תקדימי אותו יזם המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, להוצאת צווי תפיסה של שר הביטחון בגין משכורות המשולמות על ידי הרשות הפלסטינית למחבלים ולמיופי כוחם.

מהלך זה נעשה בשיתוף אגף המודיעין בצה"ל, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ויחידת החילוט במשרד המשפטים, והוביל עד כה לתפיסה ולחילוט של מאות אלפי שקלים, וכן להנחיית הגופים הפיננסיים לאתר כספים נוספים של אותם גורמים לצורך תפיסתם וחילוטם.

השופטת ארנה לוי קבעה בפסק דינה, כי "שר הביטחון פעל במסגרת סמכותו לפי חוק המאבק בטרור, תשע"ו-2016. הצו נחתם על בסיס מידע מודיעיני, אשר הוצג לעיוני באופן מפורט ומעמיק. השתכנעתי כי הצו הוצא במסגרת פעולותיה השונות של המדינה לבטל תמריץ כלכלי אשר עלול לצמוח מביצוע פעולות טרור, ואין מקום להתערב בצו שניתן".

בתגובה לפסיקת בית המשפט, מסר שר הביטחון בני גנץ: "בכוונתי להוביל מהלכים שונים ומגוונים, באמצעות המטה ללוחמה כלכלית בטרור, למניעת העברת כספים למחבלים וארגוני טרור. הפסיקה תסייע לנו במלחמה נגד הטרור גם באמצעים כלכליים".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץמשכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה