חדשות בריאות

הממשלה אישרה את תוכנית המענקים: "הכסף יגיע במהירות המרבית"

במסגרת התוכנית, שמסגרתה מסתכמת בכ-6.5 מיליארד שקלים, יקבל כל אזרח מגיל 18 ומעלה מענק חד-פעמי של 750 שקלים לפחות. משפחות עם ילדים יזכו למענקים מוגדלים החל מ-2,000 שקלים

נתניה וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניה וכץ, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית המענקים לאזרחים, במסגרתה יקבל כל אזרח מעל גיל 18 מענק חד-פעמי של 750 שקלים לפחות. משפחות עם ילדים יזכו למענקים מוגדלים החל מ-2,000 שקלים.

התוכנית זכתה לתמיכתם של כל השרים, למעט שני שרים מכחול לבן שנמנעו – השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, והשר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון. היא אושרה בהמשך על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה בראשותו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, וצפויה להגיע מחר להליך חקיקה מהיר בכנסת. בממשלה מעריכים, כי הכסף יועבר בשבוע הבא לחשבונות האזרחים. 

היקפה של התוכנית, שהסתכם במקור בכ-6 מיליארד שקלים, הוגדל בכ-500 מיליון שקלים. על פי המתווה החדש, משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים – 2,500 שקלים, ומשפחה עם שלושה ילדים – 3,000 שקלים. לכל אזרח אחר מעל גיל 18 יינתנו 750 שקלים. עוד נקבע, כי תוספת של 750 שקלים תינתן למי שמקבלים קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, וכן לעולים חדשים נזקקים, למובטלים מעל 67, ולקשישים מקבלי השלמת הכנסה. עוד נקבע, כי מי שהכנסתם עולה על 640 אלף שקלים בשנה לא יזכו למענק.

שר האוצר ישראל כץ כתב בטוויטר: "אישרנו כעת בממשלה את תוכנית המענק לכל אזרח, ומחר נביא לאישור הכנסת במטרה להעביר לכם את הכסף לחשבון בהקדם. 830,000 אזרחים מאוכלוסיות נזקקות יקבלו מענק כפול (750x2 שקלים), כך שייווצר איזון בין הרצון לשלם מענק לכלל האזרחים להנעת הכלכלה, לבין הרצון להעניק סיוע כלכלי גדול יותר לנזקקים לכך.

שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "כפי שדחפנו בכחול לבן, מדובר בתוכנית מדורגת שנותנת יותר לאלו שיש להם פחות. יותר לניצולי שואה, מקבלי קצבת סיעוד, עולים חדשים וקשישים. יותר לאנשים שיצרכו ויניעו באמצעותה את המשק. נמשיך לעשות הכל כדי לדאוג למי שבאמת צריך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס, בפתח ישיבת הממשלה, לתוכנית המענקים אותה הגיש עם כץ לאישור השרים: "אנחנו מביאים היום לממשלה את אישור תוכנית המענקים לכל אזרח. אנחנו נעביר אותה לאחר מכן לחקיקת בזק בכנסת כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית. אנחנו עובדים גם על תוכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה".

תגיות:ישראל כץמענקיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה