נפלאות הבריאה

ההרים המיוחדים במינם שאולי לא הכרתם

מהו ההר הגבוה בעולם? היכן יש הרים בגוונים ייחודיים, ומהו הר הסוכר? ובאיזה הר אפשר למצוא עולם בתוך עולם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המדרש מספר שהתורה ניתנה על הר סיני, משום שהוא העניו מכל ההרים. אבל מהם בכלל הרים?

אדמת כדור הארץ בנויה כמו בד של שמיכה – יש בה כמעין קפלים. השקעים שבהם הם העמקים, והחלקים הבולטים – הם ההרים. ברחבי העולם ישנם הרים לרוב, חלקם עומדים בפני עצמם וחלקם מהווים חלק משרשרות הרים מפורסמות.

אז הנה כמה הרים מרתקים ששווה להכיר:

ההר הגבוה בעולם – זהו הר האוורסט, שנמצא בין הרי ההימלאיה שבגבול בין סין לנפאל. רוב שטחו נמצא בטיבט (שהיא חלק מסין). גובהו של הר האוורסט הוא 8,848 מטרים מעל פני הים! את שמו קיבל ההר בגלל עיוות של שמו של מודד בריטי בשם סר ג'ורג' איוֶרְסט. אגב, ברכס ההימלאיה נמצאים עשרת ההרים הגבוהים ביותר בעולם.

הרי הקשת – בצפון סין, על דרך המשי, ישנם הרים מפתיעים ביופיים. הם נראים כאילו מישהו שפך עליהם בקבוקים של חול צבעוני... הם מורכבים משכבות של אדמה בצבעים שונים, ואף שישנם אתרים רבים בעולם בהם ניתן לראות חול צבעוני במספר גוונים, הייחודיות של הרי הקשת היא בכמות העצומה של הצבעים והגוונים היפהפיים שעליהם.

הר הסוכר – לא, זה לא באמת הר שעשוי מסוכר, אבל כן הר ייחודי, שדומה בצורתו לחרוטי הסוכר המזוקק שיוצרו בעבר בברזיל, בבתי החרושת לסוכר. הר הסוכר תלול מאוד ועשוי כולו גרניט, והוא נמצא מעל לעיר הבירה של ברזיל, ריו דה ז'נרו.

עולם בתוך עולם – הר רוריימה שבוונצואלה הוא ההר הגבוה ביותר בשרשרת של הרי שולחן באזור. אלו הם הרים שפניהם שטוחים, ונראים כשולחן. את פסגת ההר מקיפים כמעט תמיד עננים, כך שהמראה שלו מסתורי וייחודי, ועל ההר חיים מינים שונים של בעלי חיים שאינם קיימים בשום מקום אחר בעולם – אפילו לא מסביב להר עצמו. מעין עולם נפרד בתוך העולם.

לבה באנטארקטיקה – ברחבי העולם קיימים מספר הרי געש, חלקם פעילים וחלקם אינם פעילים. אולם בכל יבשת אנטארקטיקה הענקית קיים הר געש פעיל אחד – הר אֶרֶבּוּס. בתוך לועו של ההר נמצא אגם של לבה נוזלית, אחד מאגמי הלבה הבודדים שקיימים בעולם.

תגיות:נפלאות הבריאההרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה