חדשות בארץ

נתניהו על המתיחות בצפון: "לא נסבול פגיעה בכוחותינו, צה"ל ערוך להגיב"

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל". בנוגע למגפת הקורונה: "אין פתרונות קסם, בלי אחריות אישית של כל האזרחים אין אפשרות לבלום אותה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למתיחות הגוברת בגזרת הצפון: "אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית, שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל".

"לא ניתן שיערערו את ביטחוננו, ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו", הדגיש ראש הממשלה. "יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

נתניהו פתח את דבריו בהתייחסות לתחלואת הקורונה הגוברת: "הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, גם בישראל. אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לבלום את ההתפשטות של המגפה".

"בסוף השבוע מינינו את פרופ' רוני גמזו להיות הפרויקטור הלאומי של הקורונה. במהלך השבוע פרופ' גמזו יגיש תוכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, ולצה"ל יהיה תפקיד משמעותי במשימה החשובה הזו. ביקשתי גם מפרופ' גמזו להגיש תוכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה, והוא יגיש אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור".

"אבל אני רוצה להדגיש" – הוסיף נתניהו – "אין פתרונות קסם. בלי אחריות אישית של כל אחד מכם, אזרחי ישראל, אין אפשרות לבלום את המגפה. אני חייב להגיד שאני רואה שיפור בהתנהגות, אבל עדיין צריך עוד. את המגפה מנצחים על ידי חבישת מסכות, שמירת מרחק אישי, היגיינה ומניעת התקהלויות".

שרי הממשלה אישרו בישיבה את הרכב קבינט הקורונה המצומצם, שנועד לייעל את תהליך קבלת ההחלטות בהתמודדות עם המגפה. בנוסף לנתניהו, חברים בו שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה עמיר פרץ.

תגיות:איראןסוריהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה